۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کشاورزان ایلامی خواستار امهال تسهیلات خود هستند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

کشاورزان ایلامی خواستار امهال تسهیلات خود هستند

ایلام- علیزاده، نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس گفت: در حال حاضر امهال تسهیلات مهمترین خواسته کشاورزان استان است.

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر کمیسیون کشاورزی مجلس به ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم و ارائه لایحه بودجه به مجلس هستیم این سفر می تواند کمک شایانی در خصوص اختصاص اعتبار و تسریع در روند پروژه‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: تمامی مصوبات سفر این کمیسیون چه در سطح استان و چه در سطح شهرستان در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور وزرای نیرو، جهاد و استاندار محترم و سایر مقامات ذی ربط پیگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: از اهداف دیگر این سفر آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های حوزه کشاورزی و دامپروی استان بود که از نزدیک اعضای این کمیسیون با آن آشنا شوند و مسائل و مشکلات این حوزه را به نیکی درک کنند.

علیزاده، به مسائل و مشکلات این حوزه با حضور نمایندگان کشاورزان پرداخت و گفت: نیازمند توجه و ویژه مقامات و پیگیری این مصوبات برای مرتفع کردن این مشکلات هستیم.

وی در ادامه به ضرورت امهال تسهیلات کشاورزان نظر به خشکسالی های یکی دو سال اخیر، پرداخت و عنوان کرد:تلاش ها برای این مهم در حال انجام است و بانک ها باید مردم را در یابند چرا که این اتفاق دیر یا زود رقم می خورد.

روند کند عملیات اجرایی سامانه گرمسیری

علیزاده در ادامه به روند کند عملیات اجرایی سامانه گرمسیری استان پرداخت و افزود: مراتب نارضایتی خود را به مقامات ملی از جمله رئیس جمهور ،وزیر نیرو و جهاد رسانده ایم و مقرر شده تا پایان سال بخشی از این آب که در بالا دست استان است ، استان را در برگیرد.

وی چندین مصوبه از جمله ساماندهی ایستگاه های پمپاژ، ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در استان،ایجاد صنایع تکمیلی کشاورزی در استان، موضوع مکانیزاسیون و کشت گلخانه ای و ... را مصوبات مهم و کاربردی دانست که با اجرایی شدن آنها تحول عظیمی در حوزه کشاورزی صورت می گیرد.

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام عنوان کرد: تلاش برای بهره برداری از میدان گازی سمند در آبدانان، پیشرفت پروژه های ان جی ال و پتروشیمی دهلران (جلوگیری از توقف عملیات اجرایی در سال ۹۹)، اختصاص اعتبار از منابع مختلف برای پروژه تونل کبیرکوه از دیگر موضوعاتی است که در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha