۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
سالانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی تولید می‌شود
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سالانه ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی تولید می‌شود

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه شش هزار تن محصول کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد نخست استان بخش کشاورزی است و سالانه بیش از شش میلیون تن محصولات کشاورزی در این آن تولید می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق تا کنون، بیش از یک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت حمایت از تولید به واحد های بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

جلیلی در خصوص آغاز به کار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: این صندوق  در سال ۸۷ با تعداد ۹۵ سهامدار و سرمایه اولیه ۳.۵ میلیارد ریال آغاز به کار کرده و هم اکنون پس از گذشت این بازه زمانی، توانسته است تعداد سهامداران خود را به ۱۷۸ تشکل برساند و سرمایه فعلی خود را پس از ۱۹ مرحله افزایش سرمایه به ۳۷۰ میلیارد ریال ارتقا دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ادامه داد: مجموع سهامداران این صندوق در استان شامل پنج هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار به طور غیر مستقیم است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال با محوریت جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، بازنگری در طرح تاسیس صندوق و به دنبال آن افزایش سرمایه صندوق ضرورت دارد.

کد خبر: ۱۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha