۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
دولت نحوه مشارکت دهک های پایین در طرح ملی مسکن را مشخص کند| نرخ بالای بهره بانکی برای خرید مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

دولت نحوه مشارکت دهک های پایین در طرح ملی مسکن را مشخص کند| نرخ بالای بهره بانکی برای خرید مسکن

حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید تعیین تکلیفی در زمینه نحوه مشارکت دهک های پایین در طرح ملی مسکن داشته باشند یعنی باید مشخص شود این دهک ها به چه میزان آورده اولیه داشته باشند.

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه دولت باید با اجرای صحیح قانون در زمینه تولید مسکن تسهیلگری کند، بیان کرد: دولت باید در زمینه تولید مسکن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ما نزدیک به ۶ الی ۷ هزار انبوه ساز خوب با دانش فنی بالا داریم که باید ظرفیت فعالیت آنها را به درستی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید ظرفیتی ایجاد کنیم که انبوه سازان پا به میدان گذاشته و بیایند و تولید مسکن را انجام دهند آنهم با رویکردی که دولت براساس قوانین مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: براساس آئین نامه های اجرایی مشخص شده که دهک های مختلف با چه شرایطی و به چه صورت به حوزه ساختار فعلی متصل شوند تا مسکن عایدشان شود.

وی تاکید کرد: دولت باید تعیین تکلیفی در زمینه نحوه مشارکت دهک های پایین در تولید مسکن داشته باشند یعنی باید مشخص شود این دهک ها به چه میزان آورده اولیه بیاورند و منابع و تسهیلات ساخت مسکن به چه شکلی تامین شود.لذا دولت باید مدل های مذکور را باز تعریف کرده تا مردم بدانند قرار است چه کار کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم مسکن در کشور ساخته می شود، تاکید کرد: در این شرایط بخش خصوصی فعالیت خود را انجام می دهد و دولت هم نقشی در آن ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حداقل سالانه ۳۵۰ هزار واحد مسکن در کشور ساخته می شود و دولت در تولید آن نقشی ندارد و فقط به مسائل فنی این موضوع می پردازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه براساس شاخص های اقتصادی و تورم تهیه خانه برای هر فرد ۳۵ سال طول می کشد، بیان کرد: دولت برای اینکه این شکاف عمیق تر نشود باید در خصوص نحوه مدل ساخت مسکن در کشور تسهیلگری کند تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی با بیان اینکه دولت باید به واسطه انگیزه بخشی از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت مسکن استفاده کند، بیان کرد: به عنوان مثال دولت باید در موضوع تامین منابع مالی، بانکها را پای کار بیاورد و از تلفیق ظرفیت منابع درون صندوق ملی مسکن و منابع بانکی، نرخ بهره بانکی را پایین بیاورد و جذابیتی ایجاد کند که مردم با آورده خود در ساخت مسکن مشارکت کنند و از سوی دیگر هم کسانی که در این حرفه فعالیت می کنند سود معقولی داشته باشند لذا دولت باید مدل های لازم در تولید مسکن را تعریف کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha