۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
جابجایی ۳ میلیون تن کالا در اردبیل| پایانه مرزی بیله‌سوار جزو ۵ پایانه برتر کشور است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جابجایی ۳ میلیون تن کالا در اردبیل| پایانه مرزی بیله‌سوار جزو ۵ پایانه برتر کشور است

اردبیل- وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال بیش از سه میلیون و ۱۰۱ هزار تن کالا در استان جابجا شده است.

کلیم‌اله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل است که در این روز تاریخی فعالان حوزه حمل و نقل با لبیک به فرمان امام راحل، سعی کردند تا با حضور در بنادر نسبت به تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور در یک حرکت جهادی اقدام کنند.

وی به ظرفیت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل کالا ۹۰ شرکت در استان اردبیل با داشتن ۱۱ هزار و ۲۵۶ راننده فعالیت می‌کنند که اکثر رانندگان نیز با داشتن کارت هوشمند نسبت به جابجایی بار در طول سال اقدام می‌کنند.

ظرفیت جابجایی بار در استان اردبیل سالانه چهار میلیون تن است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت هشت هزار دستگاه کامیون و خودروی سنگین را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: ظرفیت جابجایی بار در استان اردبیل سالانه چهار میلیون تن است که در هشت ماهه امسال سه میلیون و ۱۰۱ هزار تن کالا در استان اردبیل جابجا شده است.

وثوقی عمده این کالاها را سیب‌زمینی و محصولات تولید شده در استان عنوان کرد و افزود: پایانه مرزی بیله‌سوار نیز در زمره پنج پایانه مرزی موفق و فعال کشور است که با داشتن ۱۱ شرکت حمل و نقل بار و مسافر به هموطنان ارائه خدمات می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تردد کمتر از ۱۵۰ دستگاه را در این پایانه شاهد بودیم که هم اکنون این تردد به ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

تجهیزات و امکانات پایانه مرزی بیله سوار مطلوب است

وثوقی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون تن کالا در پایانه مرزی بیله‌سوار جابجا شده و در کنار آن تردد ۴۸ هزار مسافر را در قالب یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شاهد بودیم.

وی رشد فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار را یادآور شد و بیان کرد: تجهیزات و امکانات این پایانه مطلوب بوده و خروجی و ورودی مناسبی را از هر ۲ طرف شاهد هستیم.

وثوقی به فعالیت ۵۶ شرکت حمل و نقل مسافر در استان اردبیل با همراهی ۲ هزار و ۱۶۰ راننده اشاره کرد و ادامه داد: یک‌هزار و ۲۹۱ دستگاه در این حوزه فعال هستند که ۳۰۸ دستگاه اتوبوس، ۱۳۰ دستگاه سواری و مابقی مینی‌بوس بوده و برای جابجایی مسافران در طول سال فعالیت می‌کنند.

ساماندهی اتوبوس‌ها و حرکت آنها از ترمینال با پیش فروش بلیط

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در هشت ماهه امسال یک میلیون نفر مسافر در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل جابجا شده که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه شاهد هستیم.

وثوقی به ساماندهی اتوبوس‌ها و حرکت آنها از ترمینال با پیش فروش بلیط اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی گشت‌های مشترک و ساماندهی حرکت اتوبوس‌ها سعی شده تا از سوار و پیاده کردن مسافران بین‌ راهی جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل سن ناوگان باری استان را ۲۳ سال و مسافری را به طور میانگین ۱۳ سال عنوان کرد و افزود: تنها در ناوگان مینی‌بوس با عمر بالای ۳۰ سال روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که میانگین کشوری در این حوزه ۲۷ سال است

کد خبر: ۱۹۴٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha