۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کشاورزان گلستانی با چالش تأمین سوخت مواجه هستند
معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان گلستانی با چالش تأمین سوخت مواجه هستند

گرگان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان گفت: با آغاز فصل برداشت محصول، شروع کشت دوم و سمپاشی مراتع برای مبارزه با ملخ مراکشی، کشاورزان استان با چالش تأمین سوخت مواجه هستند.

آمنه جمشیدی رودباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشاورزان برای مبارزه با ملخ مراکشی تراکتور و سایر تجهیزات را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌اند اما همچنان با چالش تأمین سوخت مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت برخی از محصولات مانند جو، گندم و کلزا در استان آغاز شده و مزارع برای کشت دوم آماده‌سازی می‌شوند، افزود: سوخت مورد نیاز کشاورزان از طریق شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه گلستان تأمین می‌شود و تاکنون همکاری لازم در این زمینه انجام شده اما کشاورزان از تأخیر در تخصیص سوخت و ناکافی بودن آن گلایه دارند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: امسال با شروع فصل برداشت و همزمانی آن با مبارزه با ملخ مراکشی، کشاورزان گلستانی با چالش تأمین سوخت مواجه هستند.

وی با این توضیح که چالش سوخت فقط مربوط به تراکتور نیست و کمباین‌ها هم در فصل برداشت با چالش تأمین سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند، اضافه کرد: در این حوزه نیازمند همکاری پررنگ‌تر شرکت پخش فراورده‌های نفتی هستیم و انتظار داریم سوخت به موقع و به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

جمشیدی رودباری خاطرنشان کرد: اگر سوخت کافی تأمین نشود و در زمینه مبارزه به موقع عمل نکنیم، قطعاٌ ملخ‌ها وارد مزارع کشاورزی شده و به تولید محصولات کشاورزی خسارت سنگین وارد می‌کنند و امنیت غذایی تهدید می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha