۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در جهان است
معاون استاندار گیلان:

گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در جهان است

رشت - معاون استاندار گیلان گفت: مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید بهشتی از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در دنیا و اولین مرکز در ایران به شمار می رود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت با همراهی مدیرکل شیلات گیلان از مراکز بازسازی ذخایر و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری وهمچنین مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی بازدید کرد.

وی نقش شیلات در حوزه تولید و اشتغال در استان و کشور را مهم و اساسی خواند و استمرار فعالیت های شیلات در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان را اقدامی ارزنده و با اهمیت در راستای حفظ انفال دریا برای نسل های فعلی و آیندگان عنوان کرد.

فرزام صفت با بیان این که انتظار داریم برنامه های شیلات گیلان در راستای حفظ ذخایر و افزایش توان تولید ماهی در استان محقق شود، نقش این بخش را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تعیین کننده دانست.

وی ادامه داد: مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید انصاری با هدف تولید بچه ماهیان استخوانی یکی از بزرگترین مراکز تکثیر ماهیان استخوانی در کشور محسوب می‌شود که کار بازسازی انواع ماهیان استخوانی به خصوص ماهی سفید را به عهده دارد، همچنین مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید بهشتی نیز از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در دنیا و اولین مرکز در ایران است و با هدف تولید بچه ماهیان خاویاری ، ذخایر ماهیان خاویاری در جنوب دریای خزر را بازسازی می کند.

کد خبر: ۱۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha