۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کرونا ۱۶۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان خسارت زد
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

کرونا ۱۶۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان خسارت زد

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شیوع بیماری کرونا در سه ماه گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف حوزه گردشگری استان خسارت وارد کرد.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را دچار آسیب کرد و در حوزه گردشگری هم اثرگذار بود و به بخش‌های مختلف گردشگری استان (گردشگری، میراث و صنایع دستی) استان ضرر زد.

وی افزود: فعالان حوزه گردشگری استان از همان روزهای نخست شیوع کرونا و پیش از ابلاغ سراسری، از آنجا که صحت و سلامت مردم برای آن‌ها حائز اهمیت بود به طور خودجوش به تعطیلی هتل‌ها و سایر واحدهای اقامتی اقدام کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با یادآوری اینکه تعدادی از هتل‌های استان در ایام پیک بیماری برای تبدیل کردن هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی اعلام آمادگی کرده بودند، ادامه داد: کرونا در سه ماهه اسفند ۹۷ و فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گلستان خسارت وارد کرده است.

وی یادآور شد: به غیر از هتل‌ها، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها، واحدهای پذیرایی همچنین موزه‌ها، مناطق تفرجی، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی استان تعطیل بودند.

تجری با تأکید بر اینکه بسته‌های حمایتی دستگاه‌های مختلف باید مشمول بخش گردشگری گلستان شود، متذکر شد: خسارت وارده به بخش گردشگری فقط مشمول دوره شیوع کرونا نیست و در پساکرونا شرایط روانی ناشی از بیماری تا مدت‌ها گریبانگیر بخش گردشگری استان خواهد بود؛ تا عادی شدن شرایط سفر، کسب و کارهای حوزه گردشگری نیازمند توجه بیشتر هستند.

کد خبر: ۱۹٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha