۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس درباره تورم بالا

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس درباره تورم بالا

جان بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: وضعیت بازار کار و تامین نیروی کار در کشور وضع بسیار سختی دارد. به همین علت، ما مجبوریم که نرخ بهره را افزایش دهیم، زیرا خطر مذکور بسیار جدی است.

به گزارش بازار، اندرو جان بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس در گفتگو با روزنامه گاردین، درباره تورم بالا در این کشور هشدار داد. اندرو جان بیلی (Andrew John Bailey) عوامل خارجی مثل جنگ اوکراین را در این زمینه بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

جان بیلی گفت: وضعیت بازار کار و تامین نیروی کار در کشور وضع بسیار سختی دارد. به همین علت، ما مجبوریم که نرخ بهره را افزایش دهیم، زیرا فکر می کنیم خطر مذکور بسیار جدی است.

فکر می‌کنم ترکیبی از عوامل، پیشران بروز این وضعیت بوده است. اکثر این محرک‌ها، عوامل خارجی هستند. بی تردید، جنگ اوکراین بر قیمت حامل‌های انرژی و قیمت مواد غذایی، تاثیر زیادی گذاشته است. شاهد مختل شدن زنجیره‌های تامین در جهان بوده ایم.

پس می‌بینیم که ترکیبی از چندین شوک در جریان است. شوک داخلی در حوزه نیروی کار مطرح است. در عین حال، شوک‌های بسیار بزرگ خارجی نیز مطرح است که بر اقتصاد کشورمان تاثیرگذار بوده و سبب شده است تورم بالاتر برود.

نمی‌خواهم گمانه زنی کنم که این رقم تورم چه زمانی کاهش خواهد یافت، زیرا این مسئله به سیر تحولات بستگی دارد. وقتی به تاریخچه بانک مرکزی انگلیس نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که افزایش پنج دهم درصدی نرخ بهره‌های بانکی، هنوز هم رقم قابل توجهی است. ما اوایل امسال نرخ بهره بانکی را نیم درصد افزایش دادیم. ما براساس سیر رویدادها در آینده تصمیم گیری خواهیم کرد که زمان مناسب بعدی برای افزایش این نرخ چیست.

با این اوصاف، نمی‌خواهم گمانه زنی کنم که این روند چه زمانی پایان خواهد یافت و یا اینکه کار بعدی ما چه خواهد بود. پیش از اینکه بخواهیم تصمیمی در این باره اتخاذ کنیم باید اطلاعات بسیار زیادی را جمع آوری کنیم.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha