۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
قطع برق هزاران خانه در اسکاتلند در سرمای شدید

قطع برق هزاران خانه در اسکاتلند در سرمای شدید

هزاران نفر از مردم اسکاتلند برای چهارمین روز متوالی با مشکل قطعی برق آنهم در شرایط سخت هوای بسیار سرد این منطقه روزگار خود را سپری می‌کنند.

به گزارش بازار، از چهار روز پیش برق منطقه شتلند (باکسره شین، سکون ت، و فتحه لام Shetland) در اسکاتلند قطع شده است. این درحالی است که موج هوای بسیار سرد و یخبندان این منطقه را فراگرفته است. ترکیب شرایط آب و هوایی با قطعی برق، زندگی را برای دو هزار و چهارصد خانواری در این منطقه سخت کرده است که برای چهارمین روز متوالی، با قطعی برق مواجهند.

کارشناسان سازمان هواشناسی پیشبینی کرده اند که در روزهای آینده بارش بیشتر برف در این منطقه حاکم باشد و دمای هوا به گونه‌ای یخ زننده سرد شود. مهندسان در تلاش هستند برق این منطقه را در روستاهای ووی، برای، یل و وست میلند (Voe, Brae, Yell West Mainland) وصل کنند، اما هشدار داده شده است که احتمال دارد تا دو روز دیگر برق این مناطق وصل نشود.

گروهی ۱۲۵ نفره از مهندسان و تکنسین‌ها و کارگران در تلاش هستند تا برق این منطقه را وصل کنند. شرایط سخت آب و هوایی، کار این افراد را بسیار دشوار کرده است. برای بررسی وضعیت دکل‌های و تیرهای برق از بالگرد در منطقه استفاده می‌شود. در برخی از نواحی، کابل‌های انتقال برق خسارت جدی دیده اند و باید تعویض شوند. این درحالی است که سرمای شدید، بارش برف و تگرگ و همچنین ترکیب باران و برف در بیست و چهار ساعته آینده در انتظار این منطقه و مردم آن است.

مدارس این منطقه به علت سرمای شدید هوا، دسترسی محدود جاده‌ای و مشکلات برق، تعطیل است.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha