۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
دولت باید از تولید کننده حمایت کند
رئیس قوه قضائیه:

دولت باید از تولید کننده حمایت کند

زنجان- رئیس قوه قضائیه گفت: دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کند و حمایت، هدایت و نظارت را به عهده بگیرد و از کسانی که می‌خواهند تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند حمایت کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر پنجشنبه در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان، با اشاره لزوم آشنایی اصناف و اتحادیه‌ها برای حمایت و هدایت تولیدکنندگان و صنعتگران اظهار کرد: فعالان این عرصه باید بدانند اگر کسی در صنف و اتحادیه مرتکب اشتباه یا جرمی شد، یا بر اثر شرایط تحمیل شده بر او، در کارش زمین خورد چه برخوردی با او داشته باشند.

وی تصریح کرد: فعالان این عرصه باید ساز و کارهای لازم برای اعمال سیاست‌های حمایتی، تنبّه و رجوع به مرجع قضایی ذی‌ربط برای رفع مشکل تولیدکننده یا فعال صنفی، کاهش ضرر و جلوگیری از زیان مضاعف به هم‌صنفان به موجب اعمال مجازات قانونی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی و حفظ آبروی افراد را بدانند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: وقتی فردی جرمی را مرتکب می‌شود باید به شیوه‌ای با این فرد مجرم برخورد شود که شخصیت، کار، آینده و خانواده او از حیز انتفاع خارج نشود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای اعمال مجازات جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماع‌محور و عام‌المنفعه که در جریان سفر سال گذشته به استان گلستان و دیدار با فعالان اقتصادی آن استان مطرح کرد، گفت: شما فعالان صنفی چه سازوکارهایی دارید که به دستگاه قضایی منتقل کنید تا وقتی یکی از هم‌صنفان شما که احیاناً جرمی مرتکب شده و باید مجازات شود، به جای مجازاتی نظیر حبس، مبادرت به توسعه و آبادانی و ارائه خدمتی کند؟

رئیس قوه قضاییه به اعلام آمادگی این دستگاه در خصوص ارائه فهرستی از فعالان اقتصادی استان زنجان که مشکل قضایی دارند، اشاره کرد و گفت: این فهرست با رعایت ملاحظات ناظر بر آبروی فرد مزبور در اختیار هم‌صنفان قرار می‌گیرد تا کمک و مساعدت لازم برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه اقتصادی ارائه شود.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان، به ارائه ساز و کارهایی از طرف فعالان صنوف مختلف در راستای اعمال ارفاق‌هایی از سوی قوه قضائیه به محکومان حوزه صنوف تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: باید فردی که در کشور تولید بیشتر و ارزآوری مضاعفی دارد و ثروت افزون‌تری را برای کشور ایجاد می‌کند، بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما در دستگاه قضایی مصمم بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری صحیح برای رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم و این آمادگی را داریم که از نقطه‌نظرات و پیشنهادات شما فعالان اقتصادی و تولیدی بهره‌مند شویم.

رئیس قوه قضائیه خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی استان زنجان گفت: هر مانعی در حوزه امورات شما فعالان تولیدی و اقتصادی که قابل رفع شدن است اما به هر دلیلی رفع نمی‌شود را به طرق مختلف از جمله مکاتبه و ارسال، به من منتقل کنید تا در راستای رفع آن‌ها اقدام کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کند، ابراز کرد: دولت باید حمایت، هدایت و نظارت را به عهده بگیرد و از کسانی که می‌خواهند تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند، حمایت کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha