۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
 ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان مورد غفلت قرار گرفته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان مورد غفلت قرار گرفته است

زاهدان - یک کارشناس امور اقتصادی گفت: سیستان و بلوچستان دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی است که متاسفانه مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و بسیاری از آن ها راکد مانده است.

امین کمالی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، مملو از مزایا، فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی و درآمدزا بوده که متاسفانه موردغفلت وکم کاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامپروری دو مزیت مهم استان سیستان و بلوچستان است، افزود: محصولات مختلف گرمسیری مانند خرما، موز، انبه و ... در جنوب این استان به خوبی رشد پیدا می کنند.

این کارشناس امور اقتصادی گفت: انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی و انرژی بادی هم در سیستان و بلوچستان به راحتی در دسترس است و طبق مطالعاتی که فنلاندی ها در منطقه انجام داده اند، سیستان از جمله مناطق درجه یک به لحاظ دارابودن ظرفیت انرژی های بادی وخورشیدی در دنیا است.

وی بیان کرد: از دیگر پتانسیل های دیگر سیستان و بلوچستان می توان به ظرفیت های گردشگری، آب های آزاد در جنوب، مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و صنایع دستی اصیل شمال و جنوب استان اشاره کرد که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امینی تصریح کرد: در صورت بهره برداری از این ظرفیت ها تحول عظیمی در وضعیت اقتصادی منطقه ایجاد و جهش تولید نیز محقق می شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha