۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
سامانه افشا تخلفات مدیران سازمان بورس، الگویی برای سایر نهادهای اقتصادی
نماینده مجلس مطرح کرد

سامانه افشا تخلفات مدیران سازمان بورس، الگویی برای سایر نهادهای اقتصادی

سازمان بورس نسبت به راه‌اندازی سامانه افشا تخلفات مدیران بازار سرمایه با جدیت برخورد کند. چرا که با عملیاتی شدن این سامانه، علاوه بر افزایش شفافیت در بازار اعتماد سهامداران نیز جلب خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با تأکید بر اجرایی شدن بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گفت: فلسفه وضع این قانون، بازدارندگی است و مدیران باید توجه کنند که اگر تخلفاتی داشته باشند، اسامی آن‌ها برای جامعه افشا خواهد شد.

وی افزود: مجلس خواستار این است که بانک مرکزی و تمامی سازمان‌های اقتصادی کشور نیز سامانه‌هایی به منظور افشای تخلفات مدیرانی راه‌اندازی کنند که بدون توجه به قوانین و مقررات حاکم بر آن سازمان دست به تخلف می‌زنند.

نوروزی در ادامه با تاکید به اینکه ضروری است سازمان‌ها سامانه‌های خود را به سامانه پولشویی کشور مستقر در وزارت اقتصاد متصل کنند، گفت: توقع مجلس از سازمان بورس برای راه اندازی این سامانه بسیار است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

این نماینده خاطرنشان کرد: سازمان بورس باید نسبت به اجرای این ماده و راه‌اندازی سامانه با جدیت برخورد کند. چرا که این موضوع باعث می‌شود انگیزه فعالان بازار تقویت و اعتماد مردم به این حوزه افزایش یابد و همچنین با عملیاتی شدن این سامانه، علاوه بر افزایش شفافیت در بازار سرمایه اعتماد سهامداران نیز جلب خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha