۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
افراد غیرمتخصص به حوزه ساخت وساز ورود کردند
در گفتگو با بازار؛

افراد غیرمتخصص به حوزه ساخت وساز ورود کردند

آمل- طاهری، نایب رئیس انجمن انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان آمل، ورود افراد غیرمتخصص به حوزه ساخت و ساز را از دلایل افزایش حوادث کار در صنعت ساختمان ذکر کرد.

سید نواب طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از عوامل بالا بودن حوادث ناشی از فعالیت در کارهای ساختمانی را ورود افراد غیر تخصصی در حوزه ساخت و ساز بیان کرد که بدون در نظر گرفتن الزامات ایمنی و ساخت وساز وارد این عرصه می‌شوند.

به گفته این فعال حوزه ساخت وساز مسکن در شهرستان آمل، صنعت ساختمان حوزه‌ای تخصصی و دارای بینش و همچنین نیازمند برخورداری از علم از جهت شناخت ملزومات است در حالی که بخش قابل توجهی از ساخت و سازها در استان و کشور بر مبنای سلیقه و رفتار سلیقه ای صورت می گیرد.

به گفته طاهری، بی توجهی به نیروی انسانی به عنوان عامل تعیین کننده در حوزه ساخت از نگران کننده ترین نتایج ساخت و ساز غیرتخصصی است، زیرا در چنین شرایطی کارفرما توجهی به سلامت و امنیت نیروی کارنداشته و تنها به دنبال صرفه و هزینه کم است.

وی اضافه کرد: با وجود قوانین روشن و حمایت کننده در حوزه نظارت بر سلامت محیط کار، ضروری است که ابتدا باید فرهنگ سازی، شناخت و نگرش سازندگان به نیروی انسانی و سلامت آن تغییر و ارتقا یابد که در همین راستا انجمن انبوه سازان مسکن شهرستان آمل با برگزاری همایش استانی سلامت ایمنی و محیط زیست در آمل به دنبال این مهم است.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha