۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
۷۲ درصد از تولید گاز به بخش خانگی و تجاری اختصاص دارد
ریس مرکز کنترل گاز ایران:

۷۲ درصد از تولید گاز به بخش خانگی و تجاری اختصاص دارد

ریس مرکز کنترل گاز ایران گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز گذشته ۶۱۵ میلیون متر مکعب بوده است یعنی تقریبا ۷۲ درصد از تولید به این بخش اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش بازار، غلامرضا کوشکی با بیان این که در یک هفته اخیر میزان مصرف گاز در بخش خانگی ۶۰۰ میلیون متر مکعب نوسان داشته است، افزود: میزان مصرف در تابستان که سیستم گرمایشی هنوز فعال نشده است ۲۶ درصد از میزان مصرف گاز در بخش خانگی و ۷۴ درصد به بخش صنعتی و مولد اختصاص دارد.

اما این روزها که میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا کرده این دو نسبت جابجا شده اند یعنی بخش خانگی ۷۲ درصد و سهم بخش‌های مولد و صنعتی کشور تنها ۲۸ درصد شده است.

ریس مرکز کنترل گاز ایران تصریح کرد: هر چقدر میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا کند برای تامین آن چاره‌ای جز محدودیت بخش‌های صنعتی نداریم لذا ادامه این روند می‌تواند مشکلاتی برای بخش‌های صنعتی بوجود بیاورد و شبکه گاز را در کشور ناپایدار کند از همه هموطنان عزیز در خواست داریم به خادمان خود در شرکت ملی گاز کمک کرده و مدیریت مصرف گاز داشته باشند تا مشکلاتی که ممکن است برای کمبود بخش گاز در صنایع بوجود بیاورد را حل کنیم.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha