۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
زیرساخت‌های گردشگری در اردبیل لنگ می‌زند/ پل شیشه‌ای هیر در آستانه افتتاح
به رغم حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان؛

زیرساخت‌های گردشگری در اردبیل لنگ می‌زند/ پل شیشه‌ای هیر در آستانه افتتاح

اردبیل - نبود زیرساخت‌های گردشگری در استان اردبیل همچنان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این حوزه را با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی روبرو کرده است.

شهرام جباری؛ خبرگزاری بازار- باید اذعان کرد که پایه‌های اقتصادی استان اردبیل بر کشاورزی و گردشگری استوار است؛ تولید سالانه میلیون‌ها تن محصولات کشاورزی و ورود هزاران گردشگر به این استان مهر تائیدی بر این ادعاست و برهمین اساس نیز نقش کشاورزی و گردشگری نسبت به حوزه‌هایی مانند صنعت برای تحول اقتصادی استان حیاتی به نظر می‌رسد.

البته در این بین گردشگری شرایط ویژه‌تری نیز دارد چرا که در کنار مباحث اقتصادی و درآمدزایی می‌تواند ثمرات فرهنگی زیادی برای استان اردبیل و حتی کشورمان به همراه داشته باشد.

صدور فرهنگ، آداب و سنن و سبک و سیاق زندگی و مهمتر از آن آشنایی گردشگران با خلق و خو و محسنات اخلاقی مردمان این دیار به یقین ارزشی به مراتب بیشتر از مسائل و مباحث اقتصادی برای استان و کشور دارد.

حال در این شرایط اگرچه در طول سالیان گذشته فعالیت‌های مثبتی در راستای توسعه گردشگری استان اردبیل به ویژه در جذب سرمایه‌گذاران انجام شده اما نبود زیرساخت‌های کافی، باعث شده بخش گردشگری در اردبیل لنگ بزند.

با این تفاسیر باید اذعان کرد که به رغم وجود برخی مشکلات، پروژه‌هایی زیادی را در این استان سراغ داریم که نام و آوازه‌ای بین‌المللی پیدا کرده اند که در این بین پل معلق مشگین‌شهر و اخیرا نیز پل شیشه‌ای هیر از این دست محسوب می‌شود؛ پروژه هایی که می تواند تحول بزرگی در حوزه مختلف فرهنگی_ اقتصادی برای استان به دنبال داشته باشد.

به دنبال رونق جاذبه‌های گردشگری اردبیل هستیم

حسین عباسی نیا مدیر عامل پل معلق شیشه‌ای هیر در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما از ابتدای خرداد ماه این مجموعه را به صورت فعال راه‌اندازی خواهیم کرد تا گردشگران و مسافران با حضور در پل شیشه‌ای و سایر تاسیسات گردشگری بتوانند از جاذبه‌های آن بهره‌مند شوند.

عباسی‌نیا اظهار کرد: البته پذیرش مسافران در این مجموعه با رعایت قواعد و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و در ورودی این مجموعه به هر مسافر ماسک و دستکش رایگان ارائه شده و با همکاری مرکز بهداشت هیر، تب‌سنج و سایر لوازم بهداشتی تهیه شده تا مسافران از آن استفاده کنند.

وی به ضدعفونی مرتب این مجموعه و تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: از آنجائی که سلامت مسافران اولویت اول ماست امیدواریم خود همشهریان و گرشگران نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد برخی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در مورد شیوع کرونا نباشیم.

عباسی‌نیا بیان کرد: در آستانه عید سعید فطر و شروع تعطیلات تابستانی پل شیشه‌ای هیر به عنوان یک مجموعه تفریحی – گردشگری بی‌نظیر آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیر عامل پل معلق شیشه‌ای هیر شهر هیر را شهر سفید و بدون ابتلا و فوتی کرونا اعلام کرد و افزود: تمام تاسیسات گردشگری پل شیشه‌ای هیر یا آماده افتتاح است و یا اینکه تا تیرماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تابستان و حضور گردشگران خودمان را کاملا آماده و مهیا کرده‌ایم.

عباسی‌نیا بیان کرد: بخش‌های مختلف این مجموعه گردشگری از پارکینگ گرفته تا استخر، فواره‌های موزیکال، استخر کوچک کودکان، زیپ لاین، ترامپولین، صخره‌نوردی ویژه کودکان و ... آماده شده تا خانواده‌ها با مراجعه به این مجموعه کودکان خود را با حضور در این فضاها سرگرم کنند.

وی تصریح کرد: تا تیرماه مجموعه ادوین‌چای شامل ۴۸ بازی کودکان که در شمالغرب کشور بی‌نظیر است، آماده بهره‌برداری خواهد شد که انتظار داریم با استقبال خانواده‌ها روبرو شویم.

مدیر عامل پل معلق شیشه‌ای هیر ادامه داد: پل معلق شیشه‌ای هیر دی ماه سال گذشته و در سفر رئیس جمهور رسما افتتاح شد و تاکنون برای این مجموعه ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در مجموع قرار است ۸۰ میلیارد تومان در قالب این پروژه گردشگری سرمایه‌گذاری شود.

عباسی‌نیا در مورد مجموعه‌های اقامتی پل معلق شیشه‌ای هیر اظهار کرد: از مهرماه سال جاری ساخت مجموعه‌های اقامتی شامل هتل، متل و میهمانپذیرها آغاز خواهد شد تا برای تابستان سال آینده این مجموعه راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها مشکل ما آزادسازی برخی از فضاهای پیرامونی مجموعه گردشگری پل شیشه‌ای است که قطعا با کمک شهرداری و شورا و بخشداری می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

مدیر عامل پل معلق شیشه‌ای هیر افزود: ما به تمام تعهدات خود در قبال شهرداری عمل کرده ایم و انتظار می‌رود راه دسترسی مناسب به این مجموعه هرچه سریعتر آسفالت و راه‌اندازی شود تا گردشگران و مسافران در ورود به این مجموعه مشکل و دغدغه‌ای نداشته باشند.

عباسی‌نیا با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضاهای گردشگری گفت: همچنان سرمایه‌گذاران از نبود زیرساخت‌ها در بخش توسعه فضاهای گردشگری رنج می‌برند و در این زمینه باید همه مسئولان استان با احساس مسئولیت ورود پیدا کنند.

انتظارات به حقی که نگاه جدی مسئولان استانی به این مقوله را می طلبد.

در همین خصوص معاون شهردار هیر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برای احداث راه ارتباطی به این مجموعه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شهرداری در یک سال اخیر ۲۰۰ میلیون تومان آن را متقبل شده ولی همچنان مسیر ارتباطی مجموعه ناقص مانده است.

پاشاپور افزود: شهرداری قطعات مختلفی از املاک اطراف این پروژه گردشگری را خرید و آزادسازی کرده اما با توجه به محدودیت اعتبارات شهرداری هیر که سالانه ۳ میلیارد تومان بوده، توانایی اقدامات بیش از این حد را ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل کوهستانی بودن این منطقه راهسازی در این مسیر به سختی انجام می‌شود ولی امیدواریم در روزهای آینده آسفالت بخشی از این مسیر، انجام شده و با استفاده از ماشین‌آلات شهرداری عملیات راهسازی ادامه یابد.

معاون شهردار هیر بیان کرد: ما در حد توان به این پروژه کمک می‌کنیم تا هر چه سریعتر راه‌اندازی شود چرا که حضور گردشگران به توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

حال به رغم افتتاح پروژه پل تمام شیشه ای هیر و سرمایه‌گذاری کلان و ایجاد امکانات تفریحی_خدماتی متنوع در این پروژه، مسئولان امر و متولیان حوزه گردشگری در بحث زیرساختی عملکرد مطلوبی نداشته اند.

با شرایط پیش آمده و باتوجه به ناهموار بودن مسیرهای ارتباطی این پروژه، وعده راه‌اندازی پل شیشه‌ای هیر از خردادماه سال جاری کمی بعید به نظر می‌رسد و در صورت تحقق نیز قطعا حضور گردشگران و مسافران با نارضایتی‌های بسیاری همراه خواهد بود؛ که انتظار می رود مسئولان مربوطه در جهت ایجاد فضای مناسب برای حضور مسافران و گردشگران در این مکان، اقدامات لازم را انجام دهند.

پل معلق شیشه‌ای و قوسی‌شکل هیر و مجموعه‌های متنوع گردشگری در این فضا در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است و مزیت بسیاری نسبت به پل معلق مشگین‌شهر دارد که به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت بی‌نظیر کوهستانی در منطقه هیر می‌تواند جذاب برای مسافران و گردشگران باشد.

کد خبر: ۱۹٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha