۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
افزایش نقش استان‌ها به عنوان یکی از بازیگران توسعه کشور در برنامه هفتم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان خبر داد؛

افزایش نقش استان‌ها به عنوان یکی از بازیگران توسعه کشور در برنامه هفتم

کرمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان گفت: برنامه هفتم توسعه کشور افق جدیدی را در افزایش نقش استان‌ها به عنوان یکی از بازیگران توسعه کشور پیش روی برنامه‌ریزان قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، جعفر رودری افزود: برنامه هفتم توسعه کشور به جای تدوین برنامه جامع و برنامه‌ریزی برای حل همزمان تمام موضوع‌های کلان، بخشی، فرابخشی و استانی، رویکرد مسئله محوری را مبنای عمل قرار داده است.

رودری در ادامه گفت: هرچند برنامه هفتم بر تدوین برنامه‌های عملیاتی برای ۱۲ موضوع کلیدی مندرج در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید دارد، اما سایر موضوع‌های اولویت‌دار نیز در چارچوب ارائه مسئله، راهکار و احکام پیشنهادی تهیه شده وفق مفاد دستورالعمل مربوط، مورد توجه قرار خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان سپس گفت: استان کرمان در اخذ نظرات و جمع‌بندی احکام پیشنهادی استان‌ها برای سایر موضوع‌های کلیدی و اولویت‌دار استانی در برنامه هفتم توسعه بر اساس تقسیم کار صورت گرفته پس از ارسال و ابلاغ نامه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌های کشور در خصوص تدوین سیاست‌های کلان و دستورالعمل‌های برنامه هفتم توسعه، محوریت دارد.

وی افزود: با مکاتبات انجام شده با استان‌ها از ۵۰ موضوع مطرح شده، ۱۳موضوع در قالب حکم پیشنهادی برای درج در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور به امور مربوط در سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha