۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
احتمال بازگشایی اصناف پرخطر از اول خرداد ماه
رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد

احتمال بازگشایی اصناف پرخطر از اول خرداد ماه

نوده فرهانی، رئیس اتاق اصناف تهران از احتمال بازگشایی اصناف پرخطر از ابتدای خرداد ماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، قاسم نوده فرهانی در ارتباط با رسانه ملی با بیان اینکه فعالیت اصناف پرخطر پس از بررسی جوانب مختلف از سوی اعضای ستاد مبارزه با کرونا، از سرگرفته می‌شود گفت: اگر شیب صعودی ویروس کرونا کاهش یابد به احتمال زیاد اصناف پرخطر از اول خرداد ماه سال جاری و با شرط رعایت پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اصناف پر خطر بر اساس تشخیص کرونا هنوز تعطیل هستند، افزود: براساس دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاغلی نظیر رستوران ها، اغذیه فروشی ها، طباخی ها، فست فودی ها، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی، بدن سازی، گرمابه، استخرها، تالارهای پذیرایی و بسیاری موارد دیگر جزء مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کارکنان اصناف باید از ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی استفاده و دستورالعمل مقابله با کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن سطوح و پرهیز از تجمع را رعایت کنند.

وی افزود: اگر پس از بازگشایی اصناف پرخطر کارکنان آن‌ها دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند با متخلفان به شدت برخورد و محل کسب و کار آنان پلمپ خواهد شد.

نوده فراهانی اضافه کرد: اصناف به شکل مستمر از سوی بازرسان بهداشت، اتاق اصناف، سازمان‌های صمت، اتحادیه‌ها و ... نظارت می‌شود. البته تاکید ما این است نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که به سلامتی مردم هیچ خدشه‌ای وارد نشود.

کد خبر: ۱۹٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha