۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
ارائه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

ارائه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

اردبیل- عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ارائه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان مد نظر است که درصدد هستیم این میزان را به ۵۰ میلیارد تومان برسانیم.

یوسف عباسپور در گفت‌وگو باخبرنگار بازار اظهار داشت: نتایج به دست آمده از پژوهش‌های دانشگاهی همگام با نیاز صنعت و برطرف‌سازی خلاها در رابطه صنعت با دانشگاه برای تجاری‌سازی دانش امری لازم و ضروری است که در این زمینه اهمیت به فناوری کاربردی به عنوان نیاز اصلی جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حرکت برای تامین امنیت غذایی و تولید در استان و توجه به این شاخص‌ها با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای مورد نظر بسیار مهم و اساسی است و درصدد هستیم تا شرکت و واحدهای فناوری را به این سمت سوق داده و برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم که نیازمند استفاده از ظرفیت صنایع خلاق است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: اهمیت به توسعه اشتغال در جامعه با حمایت‌های لازم و این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی برای حمایت از ایده‌ها و ابتکارات از اهم مواردی است که مد نظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی فعالیت‌های فناوری را توسعه بخشیم.

عباسپور تصریح کرد: ساختار پارک علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای مهم و موثر اقتصاد دانش‌بنیان و راهی اساسی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه توجه به موسسات پژوهشی برای توسعه فعالیت‌های فناوری جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه به دنبال افزایش تولید ثروت در جامعه با ایجاد و توسعه فعالیت‌های متکی بر فناوری هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال پایدار استان نقش اساسی دارند و در این زمینه براساس سند جامعه توسعه استان با توسعه فضاهای فیزیکی و پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها در سطح استان به میزان ۳۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

عباسپور گفت: در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که ۲۸ مورد از این شرکت‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته که به همین منظور ۱۲۶ مرکز رشد فعال و ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفته‌اند و تلاش بر این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان با حل موانع به رشد و شکوفایی برسند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: اخذ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان مد نظر است که درصدد هستیم این میزان را به ۵۰ میلیارد تومان برسانیم و طبق تمهیدات به عمل آمده همزمان با هفته پژوهش رونمایی از ۸ محصول دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۹۳٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha