۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
پیش‌بینی تولید بیش از ۲۷ میلیون تن سبزی و صیفی در کشور

پیش‌بینی تولید بیش از ۲۷ میلیون تن سبزی و صیفی در کشور

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید بیش از ۲۷.۱ میلیون تن سبزی و صیفی در کشور برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازار، حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارتخانه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما، پیش‌بینی سطح زیر کشت سبزی و صیفی در سال زراعی جاری را حدود ۷۲۵ هزار هکتار بیان کرد.

اصغری اظهار داشت: متوسط عملکرد سبزی و صیفی در سال زراعی جاری ۳۷.۳ تن در هکتار برآورد می‌شود.

وی افزود: میزان بذر مصرفی کشت سبزی و صیفی کشور به جز گیاه سیب‌زمینی حدود ۴ هزار تن است که از این میزان نزدیک به ۷۲۰ تن از طریق واردات و حدود ۳۲۸۰ تن در داخل تامین می‌شود، ضمن آن که هر سال ۵۵۰ هزار تن بذر سیب‌زمینی تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصغری با بیان این که در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به دلیل خشکسالی شدید در کشور، بیش از ۶۸۱ هزار هکتار زیر کشت سبزی و صیفی رفت، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته نزدیک به ۲۵.۲ میلیون تن سبزی و صیفی با متوسط عملکرد ۳۷.۱ تن در هکتار تولید شد.

وی سطح ابلاغی کشت سیب‌زمینی طرح استمرار یا تولید زمستانه را ۵۰۵۰ هکتار با پیش‌بینی تولید ۱۷۷ هزار تن و سطح اجرا را ۵۳۰۶ هکتار با برآورد تولید ۱۸۴ هزار تن عنوان کرد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، سطح کشت ابلاغی پیاز طرح استمرار در سال جاری را نیز ۱۲ هزار و ۵۰ هکتار با پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۴۳ هکتار زیر کشت پیاز طرح استمرار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح ۷۹۰ هزار تن پیاز تولید تولید شود.

وی درباره کشت نشایی حوزه سبزی و صیفی اذعان داشت: سطح زیر کشت محصولات نشایی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر ۲۳۴ هزار هکتار بود و بیشترین سطح زیر کشت نشایی به گوجه فرنگی و پیاز تعلق داشته است.

اصغری افزود: هندوانه با ۳۰ هزار هکتار و خربزه با ۲۰ هزار هکتار کشت نشایی به ترتیب معادل ۳۹ و ۳۷ درصد کل سطح زیر کشت نشایی این محصولات را دارند و سطح نشایی این دو محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha