۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مدیریت ریسک و اهمیت آن در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

مدیریت ریسک و اهمیت آن در بازار سرمایه

عبدالحمیدی کارشناس بازار سرمایه گفت: منابع ریسک فراوانی وجود دارند که می‌توانند بر عملکرد صحیح یک استراتژی معاملاتی در بازار سرمایه اثر بگذارند اما ریسک‌ عملیاتی، با متنوع کردن سبد دارایی کمتر می‌شود.

سمیه شوریابی؛ بازار: مجید عبدالحمیدی کارشناس و فعال در حوزه نرم افزارهای بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار در خصوص اهمیت مدیریت ریسک در بازار بورس اظهار داشت: معادل کلمه ریسک در فارسی، واژه خطر یا احتمال خطر است، اما خطر نمی‌تواند تعریف مناسبی برای واژه ریسک در فعالیت‌های اقتصادی باشد و به همین دلیل این واژه در ادبیات مالی ترجمه نمی‌شود.

ریسک ادغامی از خطر و فرصت

وی افزود: ریسک در زبان عرف عبارت است از خطری که به علت عدم اطمینان در مورد وقوع حادثه ای در آینده پیش می آید و هر میزان این عدم اطمینان بیشتر باشد اصطلاحاً گفته می شود ریسک زیادتر است و یا به عبارتی دیگر ریسک را می توان «خطر و فرصت» تعریف کرد.

عواملی همچون میزان تحصیلات و سواد مالی، سن، میزان درآمد، میزان سرمایه اولیه، ریسک‌پذیری و ... باعث پیدایش استراتژی‌های متفاوت سرمایه‌گذاری می‌شوند

مهندس عبدالحمیدی تصریح کرد: کلمه ریسک بیشتر افراد را به یاد خطر و ضرر می‌اندازد اما ریسک، موقعیتی است که از ترکیب خطر و فرصت به دست می‌آید، مدیریت سرمایه و ریسک به صورت مدیریت حرفه‌ای انواع دارایی‌ها، چه دارایی‌های ملموس مانند مسکن و چه دارایی‌های ناملموس مانند سرقفلی و ارزش برند، برای تحقق اهداف سرمایه‌گذار تعریف می‌شود.

عوامل مؤثر بر استراتژی های مختلف سرمایه گذاری

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاریِ هر فرد با دیگری متفاوت است، تأکید کرد: عواملی همچون میزان تحصیلات و سواد مالی، سن، میزان درآمد، میزان سرمایه اولیه، ریسک‌پذیری و ... باعث پیدایش استراتژی‌های متفاوت سرمایه‌گذاری می‌شوند.

اهمیت ریسک عملیاتی

عبدالحمیدی در پاسخ به این سئوال که «شناخت ریسک عملیاتی در بازار بورس چه اهمیتی دارد» گفت: منابع ریسک فراوانی وجود دارند که می‌توانند بر روی عملکرد صحیح یک استراتژی معاملاتی در بازار سرمایه اثر بگذارند اما ریسک‌ عملیاتی، با متنوع کردن سبد دارایی کمتر می‌شود و درصورتیکه یک پروژه یا شرکت خاص دچار مشکلات زیادی شود، فقط بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهید و به دلیل متنوع بودن پورتفوی، دیگر دارایی‌هایتان به سوددهی خود ادامه می‌دهند.

مدیریت ریسک و اهمیت آن در بازار سرمایه

مدیریت ثروت

این مدرس بازار سرمایه ابراز داشت: مدیریت ثروت، نوعی خدمات مالی است برای ارائه خدمات گسترده‌ای از قبیل مشاوره در مورد سرمایه‌گذاری‌های شخصی، برنامه‌ریزی مالیاتی، مشاور حقوقی، املاک و خدمات مدیریت پول که به شکل ساختار یافته ارائه می‌شود.

مهندس عبدالحمیدی همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت ثروت، یک سرویس مالی است که قبل از هر چیز به مشتریان کمک می‌کند تا اهداف مالیِ طولانی‌ مدت را متناسب با نیازهای فردی خود برنامه‌ریزی کنند و سپس، با طراحی و اجرای استراتژی‌های گسترده سرمایه‌گذاری که بیشترین ارزش را دارند، به اهداف خود برسند.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha