۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
طرح جمع آوری مرغ مازاد با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

طرح جمع آوری مرغ مازاد با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان

قربانی، معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح جمع آوری مرغ مازاد از بازار با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان مرغ و پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی بانک کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درباره مرغ مازاد، گفت: برای حل این موضوع چند برنامه در نظر گرفته شده، یکی اینکه عوارض صادرات را صفر کرده ایم تا صادرات راحت‌تر انجام شود، دوم به دنبال حذف تعهد ارزی هستیم که با حل آن دیگر نیازی به خرید مرغ مازاد داخلی نخواهد بود و صادرات به بازارهای هدف سهل الوصول‌تر خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای نخستین بار طرح جمع آوری مرغ مازاد با همکاری اتحادیه مرکزی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را آغاز کردیم که در این طرح با پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی بانک کشاورزی، بخشی از مرغ مازاد در بازار جمع آوری خواهد شد.

قربانی درباره این طرح گفت: در اجرای این طرح و در گام اول، ۳۰۰ میلیارد تومان به اتحادیه پرداخت می‌شود تا در استان‌هایی که تولید و مازاد مرغ بیشتری دارند از جمله استان‌های مازندران، گیلان، فارس و خراسان شمالی برای خرید اقدام کنند که این میزان تسهیلات برای خرید بیش از ۵ هزار تن مرغ مازاد کفایت می‌کند، در صورت نیاز در گام دوم نیز همین میزان تسهیلات تزریق می‌شود تا زمانی که قیمت در بازار در وضعیت تعادل قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از حمایت رسانه ملی از اتحادیه مرکزی تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تشویق خانوارها به ذخیره سازی خانگی با خرید مرغ ارزان‌تر از قیمت مصوب، گفت: با این اقدام هم به اقتصاد خانوارها کمک شد و هم تولیدکنندگان راغب به ادامه جوجه ریزی در ماه‌های آینده شدند که با افزایش قیمت در آینده مواجه نخواهیم شد.

قربانی افزود: مرغ مازاد خریداری شده توسط اتحادیه مرکزی مرغداران، منجمدسازی می‌شود و در زمان نیاز بازار با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، عرضه و توزیع می‌شود و اگر قیمت در آن زمان کمتر از قیمت تمام شده برای اتحادیه باشد، دولت مابه التفاوت را پرداخت می‌کند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره صادرات مرغ مازاد گفت: به دنبال ایجاد واحدهای بزرگ مقیاس هستیم که بتوانند بازار صادراتی را حفظ و پوشش دهند تا با قیمت مناسب به صادرات مرغ بپردازند.

وی تصریح کرد: کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق، بازار هدف صادرات مرغ ایران هستند.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha