۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
خسارت ناچیز مگس مدیترانه به مرکبات مازندران| محصولات سالم و کیفی است
در گفتگو با بازار؛

خسارت ناچیز مگس مدیترانه به مرکبات مازندران| محصولات سالم و کیفی است

ساری- رزاقی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سلامت مرکبات استان از نظر کیفی گفت: خسارت مگس مدیترانه به مرکبات بسیار ناچیز است.

حسن رزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر رعایت عملیات بهباغی برای انبارداری و ذخیره سازی میوه های مرکبات اظهار داشت: باغداران برای ذخیره سازی مرکبات باید ضمن توجه به عملیات بهباغی، میوه های دامنه و پایین درخت را برای تازه خوری برداشت کنند.

وی با تاکید بر رعایت اصول فنی برداشت اظهار داشت: جعبه های انبارداری مرکبات باید نو باشد و در صورت استفاده از جعبه های دست دوم، آن را به خوبی شستشو دهند.

وی از باغداران خواست تا از عملیات مکانیکی کمتری در برداشت میوه بهره گیری کنند و افزود: میوه های ریخته شده در کف باغ نباید برای ذخیره سازی استفاده شود.

رزاقی بر لزوم استانداردسازی انبارهای میوه تاکید کرد و گفت: همچنین رطوبت انبار باید مناسب بین ۸۰ تا ۸۸ درصد و دمای انبار نیز بین چهار تا پنج درجه باشد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که مگس میوه روی امسال آسیب کمتری به پرتقال وارد کرده است، گفت: میوه استان سالم بوده و مشکلی برای ذخیره سازی و صادرات وجود ندارد.

وی در عین حال بر جداسازی میوه های دارای خراش و پوسیدگی تاکید کرد و از باغداران خواست تا در عرضه مرکبات به بازار تعجیل نداشته باشند و مدیریت کنند.

بیش از ۲.۸ میلیون تن مرکبات در مازندران تولید و روانه می شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha