۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس
نماینده مردم بهار اعلام کرد:

تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس

همدان - نماینده مردم بها و کبودراهنگ از تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس خبر داد و گفت: نباید به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ فتح‌الله توسلی صبح شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل اراضی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ که با حضور رئیس سازمان اراضی کشور در شهرستان بهار برگزار شد، از تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم علاوه بر این در حاشیه این طرح‌ها، قوانینی در حال اصلاح است که به این بخش کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش ما در مجلس این است که بتوانیم خلأ‌های قانونی را پر کنیم که در همین جهت طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی تهیه شده است، ادامه داد: با وجود وضعیت آب، خشکسالی و در کنار آن‌ها خُرد شدن زمین‌ها و تغییرات کاربری راه حل‌های جدیدی باید ایجاد کرد تا بتوان با شرایط جدید روبرو شد.

نمی‌توان به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد

توسلی با تأکید بر اینکه نمی‌توان به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد، گفت: اجبار کشاورزان به نظارت کارشناسان کشاورزی باید صورت گیرد تا کشت بعضی از محصولات با نیاز آبی بالا هر چند هم که سودآور باشند، متوقف و یا با برنامه‌ریزی کشت شود و از کشت‌های جدید و متناسب با وضعیت آبی و خاکی کشور استفاده شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به نتایج نشست این هم اندیشی گفت: در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک‌های دارای تداخل تا پایان امسال رفع تداخل شده و تمامی اعتبارات آن از سوی سازمان امور اراضی نیز پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد در کمیسیون رفع تداخل ماده ۵۴ اگر اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی وجود دارد، رفع و اسناد به آنها برگردد.

وی با بیان اینکه تأکید شده نحوه چگونگی صدور سند در صالح آباد طی دو هفته آینده پیگیری شود، گفت: در حوزه حفظ کاربری نیز مقرر شده یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در دو شهرستان برای عملیات شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز پرداخت شود.

توسلی همچنین با اشاره به تسریع در روند صدور اسناد اراضی کشاورزی توسط سازمان ثبت تا پایان سال جاری به عنوان یکی دیکر از مصوبات و نتایج این نشست مطرح کرد: برای بخشی از طرح‌ها مانند امور عشایری مقرر شد سند عشایری صادر شده و پروژه‌هایی که درصد پیشرفتی نداشتند نیز تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: صدور گواهی بهره برداری در زمینه مرتع‌داران چمن انداجین در صورت اتمام طرح نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha