۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود

گرگان- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید سلطانی ظهر شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در گلستان با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود، اظهار کرد: در سال های گذشته به این موضوع کمتر توجه شده بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در دنیا میانگین سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ۲۲ درصد است در حالیکه سهم ایران ۶.۹ درصد است.

وی با بیان این مطلب که سهم اقتصاد دیجیتال ایران با دنیا فاصله دارد، گفت: غیر از فیبر نوری هیچ مسیر انتقالی نمی تواند جبران نیاز فناوری باشد.

سلطانی ۸۶ درصد از هزینه های شرکت مخابرات را برای نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: این بدان معنا نیست که نیروی انسانی مازاد داریم بلکه نشاندهنده افزایش هزینه و کاهش درآمد است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون کار هرسال حقوق کارمندان درصدی افزایش می یابد به عبارتی در یک دهه گذشته حقوق کارکنان ۱۲ برابر شده حال آنکه درآمد افزایش چشمگیری نداشته است.

به گفته او، سال ۹۰ درآمد شرکت مخابرات دوهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و امروز پس از ۱۲ سال این رقم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که گویای کاهش درآمدهای مخابرات است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گلستان را سومین استان و پیشرو در اجرای عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری دانست و گفت: در شش سال گذشته هفت هزار پورت فیبر نوری نصب شده و با اجرای این طرح این رقم دوبرابر خواهد شد.

گلستان در بخش فناوری ظرفیت های مناسبی دارد

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: گلستان در بخش فناوری و ارتباطات شاخص های برجسته و ظرفیت های مناسبی دارد.

دکتر ابراهیم محمودزاده اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران از نظر تعرفه خدمات شرایط مناسبی ندارد زیرا با توجه به تورم و سایر شاخص های اقتصادی نرخ بازگشت سرمایه آن جزو کمترین هاست.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: توسعه باید تدریجی یا با روند تحولی انجام شود که برای شرکت مخابرات، توسعه تدریجی جوابگو نخواهد بود.

وی با بیان این نکته که ایجاد تحول در مخابرات منوط به تدوین برنامه پنج ساله است، گفت: ما نیازمند یک تغییر در برنامه ها و سیاست ها به منظور تنوع در ارائه خدمات هستیم.

به گفته دکتر محمودزاده، توسعه فیبر نوری به عنوان هدف وزارت ارتباطات نیست بلکه به عنوان افزایش خدمات دهی ما به مشترکان است.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه یک مدل کسب و کار برای مخابرات در همه استان ها هستیم، افزود: امروزه کسب و کار در مخابرات به بن بست رسیده است زیرا در حوزه پتروشیمی شرکت ها تا ۶۰ درصد سود دارند و این در حالی است که حاشیه سود مخابرات کمتر از ۱۰ درصد است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بابیان اینکه ما در حوزه مخابرات فقط بر برخی زیرساخت ها کار کردیم، گفت: با توجه به سایر حوزه ها امروز باید تحولی در بخش مخابرات و فناوری ارتباطات ایجاد کنیم.

ایجاد سه هزار کیلومتر فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: در حال حاضر سه هزار کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف استان داریم که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان ایجاد شده است.

دکتر غلامعلی شهمرادی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توجه به حوزه فناوری و ارتباطات‌ و زیزساخت های آن یکی از الزامات به شمار می رود.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه گلستان دارای ۱۴ شهرستان و ۳۵ شهر و بیش از هزار روستاست، افزود: حدود نیمی از جمعیت شهری استان از فناوری و اینترنت برخوردار است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که سرانه تولید ناخالص استان ۴۰۹ میلیون تومان است، اظهار کرد: تلاشمان بر این است که در افق ۱۴۰۴ با توسعه تکنولوژی، سرانه تولید استان به متوسط کشوری برسد.

شهمرادی تعداد مشترکان تلفن ثابت را ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش تلفن همراه هم دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان داریم.

وی ادامه داد: از ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ۸۸۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند و همچنین ۷۰۳ روستا از اینترنت خانگی بهره مند هستند که این محصول زحمات مجموعه شرکت مخابرات است.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه سه هزار کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف استان داریم، افزود: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان ایجاد شده است.

وی با اعلام این مطلب که ۴۲۲ روستا از ۹۳۰ روستای گلستان از شبکه فیبر نوری برخوردار هستند، افزود: ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای استان و ۸۰۰ کیلومتر هم در شهرستان های استان ایجاد شده است.

شهمرادی با بیان اینکه ۱۵۰ سازمان به شبکه فیبر نوری متصل هستند، گفت: از این تعداد ۶۵ سازمان دولتی و سایر سازمان ها بخش خصوصی است.گلستان در بخش فناوری شاخص های برجسته ای دارد

گلستان به سرزمینی هوشمند تبدیل شود

استاندار گلستان گفت: شعار ما این است که گلستان را بتوانیم با سرزمینی هوشمند تبدیل کنیم و زیرساخت های آن باید فراهم شود و توجه ما در این طرح توجه به روستاهای استان است.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: سرانه تولید استان کمتر از ۵۰ درصد میانگین کشوری است و این زیبنده گلستان نیست.

استاندار گلستان با بیان اینکه ما جزو چهار استان انتهایی از نظر سرانه درآمد هستیم، گفت: نیمی از جمعیت گلستان در روستاها هستند و ۷۵ درصد این جمعیت روستایی جزو ۵ دهک کم درآمد به شمار می‌رود به همین خاطر باید ظرفیت های بالقوه استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز گلستان درگیر زیرساخت‌هایی است که در بسیاری از استان ها در دو یا سه دهه قبل رقم خورده است.

زنگانه افزود: عقب ماندگی موجود در هر یک از حوزه ها و نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی عقب ماندگی در حوزه صنعت وجود دارد، باید برطرف شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: لازمه رسیدن به توسعه در افق ۱۴۰۴ رسانیدن سرانه تولید ناخالص از ۵۶ همت به حداقل ۲۵۰ همت است براین اساس شعار ما این است که گلستان را به سرزمینی هوشمند تبدیل کنیم که البته باید زیرساخت های آن فراهم شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha