۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
نهایی شدن صادرات ۱۱ هزار کوئیک به ونزوئلا| اعطای مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی به سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

نهایی شدن صادرات ۱۱ هزار کوئیک به ونزوئلا| اعطای مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی به سایپا

مدیرعامل گروه سایپا از تحقق کامل تولید یکساله سایپا تا ۱۶ آذر ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال ۱۲۰ هزار خودروی دیگر تولید کنیم.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری در بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از سایپا گفت: سال گذشته ۳۹۲ هزار خودرو در گروه سایپا تولید شد و خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال تا ۱۶ آذرماه تمام تولید سال گذشته محقق شده است و امیدواریم در زمان باقی مانده تا پایان سال بتوانیم تعداد ۱۲۰ هزار خودرو دیگر تولید و تحویل مشتری دهیم.

وی افزود: شرایط تولید و فروش گروه سایپا به نسبت گذشته روند روبه رشدی داشته است و با وجود حذف ۳ خودرو پرتیراژ، از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و ۴۰ هزار خودرو در فرآیند تحویل است.

تیموری ادامه داد: از ۶ شرکت منتخب وزارت صمت برای واردات خودرو، ۳ شرکت متعلق به گروه سایپا است که با سیاست گذاری‌های وزارت صمت و گروه سایپا انتخاب ۳ خودرو به روز و مدرن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار در دستور کار قرار دارد. همچنین ۲ خودرو زیر ۲۰ هزار دلار جهت واردات در نظر گرفته شده که مراحل واردات این ۵ مدل خودرو جهت عرضه به بورس کالا در جریان است.

مدیرعامل گروه سایپا افزود: گروه سایپا مجوز ۳۶ هزار خودرو وارداتی را دریافت کرده است که با توجه به نبود قیمت گذاری دستوری و عرضه محصول در بورس کالا، روند سود سازی گروه سایپا بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تولیدات صادراتی برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است، به نحوی که از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ هزار دستگاه کوییک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده و همچنین علی رغم توقف تولید پراید در داخل کشور، ۵ هزار خودرو پراید به سفارش عراق در حال تولید است که باید در مدت چند ماه آینده تحویل شود.

تیموری گفت: خوشبختانه شرکت‌های قطعه ساز گروه سایپا شرایط مناسبی به لحاظ تولید دارند و تعداد زیادی از این شرکت‌ها رکورد تولید ۵ سال گذشته خود را شکسته اند که با سرمایه گذاری، بازسازی و توسعه ماشین آلات و تجهیزات، روند روبه رشد تولید در این شرکت‌های را می‌توان انتظار داشت.

وی افزود: در چند سال اخیر در گروه خودروسازی سایپا بازسازی و نوسازی ماشین آلات صورت نگرفته است که در این راستا با حمایت‌های مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در جریان است و با سرمایه گذاری مناسب در بخش تولید می‌توان شاهد بهبود روند کیفیت محصولات بود.

مدیرعامل گروه سایپا از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت جهت سرمایه گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و گفت: قوای محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تولید قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیئت همراه امروز ۱۹ آذر ماه در بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری این گروه خودروسازی از تلاش برای تولید در راستای رسالت این بانک و کمک به بخش صنعت تاکید کرد.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha