۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
رسوب کالا در بندر امام(ره)

رسوب کالا در بندر امام(ره)

­آقایی، مدیرکل بندر امام خمینی(ره) از تکمیل ظرفیت این بندر در بارگیری کالا خبر داد.

به گزارش بازار، بهروز آقایی گفت: ۸ طرح بندری از خرمشهر تا سجافی در حال انجام است و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد طرح بندری در حال اجرا در دست اقدام است پیش بینی می‌شود در دهه فجر بیش از هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان طرح بندری به بهربرداری برسد.

وی افزود: میزان ماندگاری کالا در بندر امام نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته به طوری که حدود ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تن کالا در انبارهای بندر موجود است و در حال حاضر ظرفیت بندر تکمیل شده است.

آقایی بابیان اینکه ۳۴ فروند کشتی در لنگرگاه آماده پذیرش هستند، اما به دلیل مشکلات اسنادی فعلا وارد بندر نشده اند تصریح کرد: حدود ۶ میلیون تن کالا در بندر امام موجود است که امیدواریم همه ارگان‌ها با هم افزایی اقدام به تخلیه بار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صاحبان کالا اقدام به تخلیه با ر نمی‌کنند بیان کرد: مباحث مالی و اسنادی عمده دلیل تخیله نکردن بارها از انبارها هست نیمی از این کالاها دولتی و نیمی مربوط به بخش خصوصی است از ۵۰ درصدی که متعلق به بخش دولتی است ۱۵ درصد شامل گندم وروغن و ۳۵ درصد باقی مانده مربوط به امور دام است وزارت جهاد کشاورزی کالاهای خود سوز و تخریب پذیر را در اسرع وقت ترخیص کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha