۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
محصولات گلستان از استان آذربایجان صادر می شود
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان گلستان:

محصولات گلستان از استان آذربایجان صادر می شود

گرگان- شاهینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان گلستان گفت: بازرگانان گلستانی از استان های آذری زبان محصولات خود را صادر می کنند.

روح الله شاهینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتاق بازرگانی، گمرک و صنعت، معدن و تجارت گلستان باید شرایط بهتری را برای صادرکنندگان مهیا کنند تا بازرگانان تمایل داشته باشند از استان بارگیری کرده و صادرات خود را انجام دهند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان گلستان با تاکید بر اینکه باید با صادرکننده همکاری بیشتری کنیم، افزود: استان های دیگر شرایط بهتری را برای بازرگانان فراهم می کنند و از صادرات استان خود حمایت های بیشتری دارند به همین خاطر است که استان تبریز بالاترین صادرات محصولات را داشته است.

شاهینی تصریح کرد: تعرفه محصولات کشاورزی برای صادرات در بسیاری از استان ها انجام نشده در صورتی که در گلستان این تعرفه از صادر کننده حتی زودتر از موعد مقرر و تاریخ تصویب آن اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان باید تلاش های بیشتری در جهت همکاری با صادرکنندگان انجام دهند، افزود: نباید بگذاریم به صادرکننده اجحاف شود بلکه باید با حمایت از بازرگانان رغبت و انگیزه بیشتری در آنها ایجاد کنیم.

شاهینی با بیان اینکه چرا محصولات کشاورزی و مرکبات از گلستان به خوبی صادر نمی شود، ادامه داد: اگر مازندران بیشترین فروش مرکبات را دارد به دلیل این است که مکان های سورتینگ میوه و مرکبات دارد که بسیاری از مشتری ها را به خود جذب می کند.

وی تصریح کرد: برای نشان دادن محصول به صادرکننده باید آن را به دلیل فقدان سورتینگ در گلستان به استان مازندران ببرم و باید شرایطی مهیا شود و تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا کسانی که می خواهند سورتینگ میوه و تره بار احداث کنند به این کار حمایت شوند.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha