۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
بانک های خصوصی باعث بهم ریختگی اقتصادی هستند
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

بانک های خصوصی باعث بهم ریختگی اقتصادی هستند

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: بانک های خصوصی باعث بهم ریختگی اقتصادی هستند.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بانک های خصوصی باید نسبت به منابعی که جذب می کنند در استان های خود پاسخگو باشند و این مشکل در تمام استان ها وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: سودی که بانک های خصوصی پرداخت می کنند بیشتر از ۱۸ درصدی است که بانک های دولتی به مشتریان خود می دهند.

وی با بیان بازنگری در منابع و مصارف بانک ها تصریح کرد: باید منابع و مصارف بانک ها در سطح کشور مشخص شود و نسبت به وضعیت و محرومیت استان ها تقسیم شود.

چوپانی با بیان اینکه بانک های خصوصی به دولت پاسخگو نیستند، افزود: نمی دانیم که بانک های خصوصی چقدر منابع را جذب کرده اند تا بتوانیم بر روی آن ها برنامه ریزی کنیم.

رئیس اتاق بارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان در خصوص وضعیت صادرات توتون ادامه داد: از سمت وزارت صمت به بیش از ۴۰ شرکت مجوز صادرات داده شده است و متعدد بودن منابع صادراتی باعث کاهش کیفیت و قیمت توتون شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه در صادرات دچار کاهش کیفیت و رقابت های نامتعارف نشویم باید در نظر داشته باشیم که هر فردی که مجوز صادرات هر مقدار توتونی که می خواهد به همان مقدار صادرات در کشت قراردادی نیز سهیم باشد.

چوپانی در خصوص بخشنامه های فی البداهه ای که صادر می شود، افزود: برای حفظ بازارهای جهانی در کشورهای همسایه و اوراسیا باید به صورت مداوم بتوانیم محصول خود را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی براساس اطلاعات غلط تصمیم گیری می کند، ادامه داد: روسیه برای صادرات گندم عوارض گمرکی گذاشته است در صورتی که برای صادرات آرد که کالای نهایی گندم است معافیت صادراتی قرارداده است تا بتواند کالای نهایی را صادر کند به نظر می رسد ایران نیز باید از چنین سیاست هایی برای رونق تولید پیرو کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha