۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
لزوم توجه جدی به رفع موانع تولید
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

لزوم توجه جدی به رفع موانع تولید

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: برای ارزآوری و اشتغال واحدهای تولیدی، دولت باید مشکلات تامین مالی آن‌ها را با کمک شبکه بانکی برطرف کند.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید و در نتیجه آن خودکفایی، افزود: متاسفانه توجه جدی به بحث تولید و رفع موانع کسب و کار نشده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به چرخه درآمدن تولید، مستلزم شناسایی حلقه‌های مفقوده، خلاها و تصمیم گیری در خصوص رفع موانع آن است، تاکید کرد: بخش تولید در حوزه خصوصی و دولتی، نیازمند حمایت بوده و باید با مشوق‌هایی به سمت اهداف عالی هدایت شوند.

وی تصریح کرد: از آن سو برنامه‌های بخش خصوصی و دولتی در خصوص فرصت‌های بین المللی مانند شانگ‌های نیز باید رصد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنگ اندازی بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش تولید معضلی است، گفت: بارها در قوانین سنواتی بودجه و سایر قوانین بر ضرورت فروش اموال مازاد شبکه بانکی و اجتناب از بنگاه داری تاکید شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین نقدینگی بخش تولید ما نیازمند فعال‌تر شدن شبکه بانکی هستیم از این رو باید تدبیری در این راستا اتخاذ شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حامی طرح‌های منتهی به افزایش بهره وری در بخش تولید بوده و در این راستا در صورت لزوم آماده تصویب یا اصلاح قوانین است.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha