۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
چالش ۱۴ خودروساز و یک برند| چهارمین خودروساز دنیا سال آینده چه محصولاتی دارد؟
بازار گزارش می دهد

چالش ۱۴ خودروساز و یک برند| چهارمین خودروساز دنیا سال آینده چه محصولاتی دارد؟

تاوارز، مدیر عامل چهارمین خودروساز بزرگ دنیا گفت: وجود ۱۴ برند خودرویی زیر مجموعه «استلانتیس» خطرناک است، بنابراین ۱۰ سال فرصت به هر خودروساز برای اثبات ارزش در بازار داده شده است.

بازار؛ گروه خودرو: حدود سه سال پیش گروه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر ادغام و با ۱۴ برند خودرویی زیر مجموعه تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا شدند. چهارمین سازنده بزرگ خودرو در دنیا «استلانتیس» نام گرفت که با سرمایه ۵۲ میلیارد دلاری، هدف احیا و افزایش تیراژ برندهای زیر مجموعه را داشت.

کارلوس تاوارز، مدیر عامل پژو- سیتروئن سکان دار هدایت برند «استلانتیس» شد، این مدیر فرانسوی مدعی بود؛ «برند استلانتیس سالانه هشت میلیون دستگاه خودرو در سراسر دنیا تولید و ۲۰۶ میلیارد دلار در آمد خواهد داشت.» به تازگی تصمیم این خودروساز تغییر کرده و سیاست جدیدی را در پیش گرفته است.

تاوارز به این نتیجه رسیده که وجود ۱۴ برند خودرویی زیر مجموعه «استلانتیس» خطرناک است، طی سه سال گذشته گزارشی از عملکرد جز به جز خودروسازهای زیر مجموعه استلانتیس منتشر نشده است. بر همین اساس مارک استوارت مدیرعامل خودروسازهای آمریکای شمالی شرکت استلانتیس گفته است: طی هفته آینده گنگره ای در دیترویت برای بررسی عملکرد برندهای زیر مجموعه استلانتیس برگزار می شود.

چالش ۱۴ خودروساز و یک برند| چهارمین خودروساز دنیا سال آینده چه محصولاتی دارد؟

۱۰ سال فرصت به هر خودروساز داده می شود تا ارزش خود را در بازار اثبات و درآمد مالی استلانتیس را افزایش دهد

فرصت ۱۰ ساله اثبات ارزش در بازار

مشتریان و علاقمندان به برندهای زیر مجموعه «استلانتیس» همواره این سوال را می پرسند که کدام یک از محصولات کرایسلر یا فیات با توقف تولید همراه می شوند؟ چهارمین خودروساز بزرگ دنیا در پاسخ به این سوال بیان کرده است؛ «هیچ برنامه ای برای توقف تولید برندهای تحت نظر استلانتیس وجود ندارد. ولی طی سیاست کلی که در هیات مدیره این شرکت اتخاذ شده است، ۱۰ سال فرصت به هر خودروساز داده می شود تا ارزش خود را در بازار اثبات و درآمد مالی استلانتیس را افزایش دهد.»

کارلوس تاوارز، مدیرعامل استلانتیس معتقد است که برندهای زیر مجموعه این شرکت «شانس مبارزه» برای ادامه فعالیت در دهه آینده را دارند. شاید ۱۰ سال مدت طولانی به نظر برسد، اما سال ۲۰۳۰ نزدیک شده و باید خودروسازان سیاست اتحادیه اروپا را اجرایی کنند. استلانتیس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ دستگاه خودرو تمام الکتریکی را راهی بازار کند. استلانتیس اعلام کرده است که از سال ۲۰۳۰ به بعد تمام محصولاتش به صورت الکتریکی تولید و عرضه بازار خواهد شد. ظاهرا تاوارز تلاش دارد ابتدا برند پژو را به صورت صد درصدی برقی سازی کند.

چالش ۱۴ خودروساز و یک برند| چهارمین خودروساز دنیا سال آینده چه محصولاتی دارد؟

استلانتیس قصد دارد در یک برنامه فوری از سال میلادی آینده (ماه آینده) برند آلفا را به صورت تمام الکتریکی راهی بازارهای جهانی کند. پس از این برند، مازراتی دومین خودروساز خواهد بود که سال ۲۰۲۳ محصولات برقی عرضه می کند. مازراتی قصد دارد که محصول چهار چرخ محرک الکتریکی را تولید کند، این محصول می تواند تا سال ۲۰۲۸ رقیب اصلی تسلا در بازارهای جهانی باشد. کرایسلر نیز در تلاش است که بتواند بهترین خودرو آیرودینامیک را برای استلانتیس تولید کند و زبان طراحی آینده را به نمایش بگذارد.

براساس برنامه استلانتیس در سال ۲۰۲۳ شرکت خودروسازی دوج باید محصول هورنت و شرکت خودروسازی آلفا محصول توناله را مشابه یک طراحی و تولید کنند

سیاست های استلانتیس

براساس برنامه ریزی چهارمین خودروساز بزرگ دنیا، تمام محصولات زیر برند استلانتیس تا سال ۲۰۳۰ صد در صد الکتریکی خواهد بود، این نشان می دهد که بازار اروپا برای این خودروساز از اهمیت ویژه برخوردار است.

گروه خودروسازی استلانتیس قصد دارد که در کارخانه موتور میشیگان سرمایه گذاری ۲۴.۷ میلیون دلاری برای تولید پیشرانه های وی شکل شش سیلندر انجام دهد. این خودروساز در تلاش است که طی دهه آینده سرمایه گذاری قابل توجهی برای تولید قطعات خودروهای برقی انجام دهد، چهارمین خودروساز بزرگ دنیا برای دست یابی به برنامه مذکور قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این خودروساز به صورت جاه طلبانه برنامه های برقی سازی را دنبال می کند.

جالب است بدانید که استلانتیس برنامه توسعه و تولید برای ۱۴ برند زیر مجموعه خود در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است، براساس برنامه مذکور شرکت خودروسازی دوج باید محصول هورنت و شرکت خودروسازی آلفا محصول توناله را مشابه یک طراحی و تولید کنند.

چالش ۱۴ خودروساز و یک برند| چهارمین خودروساز دنیا سال آینده چه محصولاتی دارد؟

کد خبر: ۱۹۲٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha