۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده‌ای از ترانزیت
معاون سازمان راهداری عنوان کرد

سهم ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده‌ای از ترانزیت

مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری گفت: پایانه‌های مرزی بسترساز توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با کشورهای همسایه هستند و اکنون ۹۰ درصد ترانزیت کشور از طریق حمل ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار، جواد هدایتی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل بین المللی زمینی کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، بیان کرد: همین امر بر اهمیت مدیریت پایانه‌های مرزی و همچنین مدل مفهومی توسعه زیرساخت، کارکردها و الزامات مورد نیاز آن افزوده است.

هدایتی گفت : با توسعه مجدد حمل و نقل جهانی در سال ۱۴۰۰ شاهد ۲ برابر شدن میزان ترانزیت در کشور بودیم که در بخش جاده‌ای این رقم به بالاترین میزان و ۹.۳ میلیون تن رسید و امسال نیز شاهد ادامه این رشد هستیم.

هدایتی با تاکید بر اهمیت همراهی دستگاه‌های همکار در اصلاح فرایندهای عملیاتی پایانه‌های مرزی گفت: پایانه مرزی دوغارون به عنوان یکی از مرزهای پیشرو در تغییرات شاهد اجرای طراحی‌های جدیدی است تا بتوان این پایانه را به سمتی پیش برد تا خدمات را در مسیر ترافیک به رانندگان ارایه نمود و تردد کامیون‌ها در این پایانه مرزی را به بالای ۲ هزار دستگاه رساند.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌های دیپلماتیک صورت گرفته در سایه همکاری‌های منطقه‌ای رییس جمهور و هیات دولت، سیاست‌های سختگیرانه کشور ترکمنستان تعدیل شده و توافقات مناسبی میان ۲ کشور صورت گرفت تا عوارض سنگین کشور ترکمنستان برای ناوگان ایرانی نیز کاهش یابد.

هدایتی بیان داشت: از این فرصت‌های جدید باید برای بهره برداری حداکثری استفاده نمود و با شناسایی فرصت‌ها و چالش ها، امکانات توسعه حداکثری را فراهم آورد.

در نشست ۲ روزه هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور تببین سیاست ها، بررسی چالش ها، موضوعات بین بخشی به همراه دستگاه‌های مرتبط از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، وزارت راه و شهرسازی، شورای ساماندهی گذرگاه‌های مرزی و وزارت امور خارجه برای پیشبرد اهداف و دسترسی به چشم اندازها بررسی خواهد شد.

هم اکنون ۲۶ پایانه مرزی در ۱۳ استان کشور فعال است.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha