۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
اشتغال‌زایی ۸۲ هزار و ۳۳۶ از طریق صدور مجوزهای صمت در خوزستان
مدیرکل صمت خوزستان در گفتگو با بازار:

اشتغال‌زایی ۸۲ هزار و ۳۳۶ از طریق صدور مجوزهای صمت در خوزستان

اهواز - مدیرکل صمت خوزستان گفت: در سال جاری از محل کمک‌های فنی تسهیلاتی داده شد که از آن طریق اشتغالزایی صورت گرفت.

امیرحسین نظری در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: تعداد کل پروانه‌های تاسیس در خوزستان ۲۰۵ مورد با سرمایه ۲۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۸ هزار و ۱۷۰ نفر است که در سال جاری تاکنون ۱۱۱ پروانه تاسیس با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزار و ۴۶۵ نفر صادر شده است.

وی بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری عوامل تولید، حمایت از ساخت داخل، توسعه فناوری و شرکت دانش بنیان و ساماندهی لجستیک تجاری و اصلاح نظام توزیع را از جمله برنامه‌های رونق تولید در سال جاری عنوان کرد و افزود: توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه های رونق تولید در سال ۹۸ است.

مدیرکل صمت خوزستان اعطای معافیت گمرکی، تامین سوخت و تسریع در ثبت سفارش را از جمله ارکان ارتقاء بهره وری تولید خواند و ادامه داد: در بخش حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی استان جلسات بسیار خوبی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، انجمن‌های تخصصی و وزارت انجام شده و در حال حاضر نیز جلسات مستمری جهت خرید لوله‌های بدون ارز توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز از شرکت گروه ملی فولاد در حال انجام است که در صورت تحقق شرایط و عقد قرارداد و پیشرفت صنعتی خوبی را برای گروه ملی شاهد خواهیم بود.

نظری تاکید کرد: این سازمان با هماهنگی مرکز رشد و پارک علم و فناوری نسبت به شناسایی و مساعدت به شرکت‌های دانش بنیان و اعطای تسهیلات به منظور توسعه فناوری در بخش تولید اقدام نموده است.

وی از احداث میدان بار جدید در اهواز به منظور ساماندهی لجستیک تجاری و اصلاح نظام توزیع خبر داد و گفت: در بخش صادرات غیرنفتی نیز پیشرفت استان رو به جلو بوده به نحوی که صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته برابر ۸.۳ میلیارد دلار بوده و در سال جاری نیز طی ۸ ماه نخست معادل ۷.۱ میلیارد دلار بوده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان یادآور شد: در سال جاری از محل کمک های فنی واعتباری به ۳۳۰ واحد صنعتی و صنفی تسهیلاتی معادل ۳۳۶ میلیون تومان پرداخت گردید که با پرداخت این تسهیلات اشتغالی معادل یک هزار ۳۴۴ نفر فراهم شده است.

کد خبر: ۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha