۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
آنالیز وضعیت خشکسالی در خراسان جنوبی| کانون های بحران افزایش یافت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

آنالیز وضعیت خشکسالی در خراسان جنوبی| کانون های بحران افزایش یافت

بیرجند- نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تعداد کانون‌های فرسایش بادی استان از ۲۸ کانون به ۳۲ مورد در سال گذشته رسیده و مساحت کانون‌های بحرانی هم ۵۵ درصد افزایش یافته است.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با بازار بیان کرد: از مجموع مساحت ۱۵ میلیون هکتار مساحت خراسان جنوبی، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هکتار را پدیده‌ها و مراتع بیابانی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به پیامدهای خشکسالی در خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد کانون‌های فرسایش بادی استان از ۲۸ کانون در سال ۱۳۹۳ به ۳۲ کانون در سال گذشته رسیده و مساحت کانون‌های بحرانی در این مدت ۵۵ درصد افزایش یافته است.

نصرآبادی اظهار کرد: براساس آخرین برآوردها میزان خسارت فرسایش بادی به منابع زیستی و اقتصادی استان سالانه برابر با ۸۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان به علت ارتفاعات کشور افغانستان یکی از دلایل بروز گرد و غبار در نوار شرقی است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، میزان فرسایش خاک در عرصه‌های بیابانی استان به ۲۱ تن در هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین براساس آخرین مطالعات در سال ۹۶، مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی استان از سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار به چهار میلیون و ۸۸۶ هزار و ۲۱۰ هکتار رسیده یعنی حدود ۶۸ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۹۲٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha