۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
رکود قیمت آجر و مصالح، قربانی وعده دولت برای ۴ میلیون مسکن

رکود قیمت آجر و مصالح، قربانی وعده دولت برای ۴ میلیون مسکن

با توجه به رکودی که در بازار مصالح ساختمانی اتفاق افتاد، ساختمان سازان و سازندگان مسکن در حال حاضر دست از تولید کشیده اند.

به گزارش بازار، با توجه به وعده های دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن و رونق گرفتن بازار مصالح ساختمانی انتظار می رفت که قیمت آجر و سایر مصالح بهتر شود، اما با سر نگرفتن این وعده ها به خصوص در تابستان سال ۱۴۰۱ شاهد رکود شدیدی در بازار مصالح ساختمانی بودیم.

با توجه به رکودی که در بازار مصالح ساختمانی اتفاق افتاد، ساختمان سازان و سازندگان مسکن در حال حاضر دست از تولید کشیده اند. این امر باعث شد تا تولیدکنندگان آجر و مصالح ساختمانی، بازاری برای عرضه نداشته باشند و قیمت آجر نما، قیمت آجر سفال و... دچار نوسانات زیادی شوند.

در ادامه تحلیل هایی از تیم آجر آنلاین بر قیمت آجر نما، قیمت آجر لفتون و سایر مصالح ساختمانی دیگری همچون سیمان، کاشی و... را می خوانید. بنابراین اگر می خواهید نگاهی کلی بر بازار آجر و مصالح ساختمانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ داشته باشید، تا پایان همراه ما باشید.

آنچه در ادامه این مطلب خواهید خواند:

  • وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن چه شد؟
  • نگاهی بر قیمت آجر (سفال و لفتون) و سایر مصالح ساختمانی در نیمه دوم ۱۴۰۱
  • چرا قیمت آجر نما و مصالح ساختمانی انقدر نوسان دارد؟
  • آجر قیمت مناسب از کجا بخریم؟

وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن چه شد؟

خبرهای بسیاری مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن وجود دارد که حاکی از وعده های دولت در خصوص شروع ساخت این مسکن ها می باشد. از جمله علی بهادری جهرمی در حساب توئیترش نوشت: ‌وعده ساخت ۴ میلیون ‌مسکن در چهار سال با سرعت در حال پیشرفت است.

همانطور که می دانید هرچه میزان تقاضای یک محصول مانند آجر زیاد باشد، باعث می شود تا قیمت آجر نیز به سطحی برسد که مشتریان بتوانند خرید خود را انجام دهند. بنابراین با وعده دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن این انتظار می رفت که امسال بازار مصالح ساختمانی همچون آجر نسبت به سال های گذشته پر رونق باشد.

نگاهی بر قیمت آجر (سفال و لفتون) و سایر مصالح ساختمانی در نیمه دوم ۱۴۰۱

برای اینکه دید کلی از قیمت روز آجر نما و سایر مصالح ساختمانی مانند کاشی، گچ، سیمان و... داشته باشید، تیم آجر آنلاین طبق بررسی هایی که انجام داد به گزارش های زیر رسیده است:

- بازه قیمت آجر سفالی ۱۵×۲۰ مازندران از ۱۱۵۰ تومان تا ۳۵۵۰ تومان گزارش شده که باتوجه به وزن، ابعاد و نوع آجر سفال قیمت ها متفاوت می باشد.

برای خرید و اطلاع دقیق از قیمت آجر سفال ۱۵*۲۰ مازندران، تهران، تیغه ۱۰، تیغه فوم دار و... کافیست روی لینک کلیک کنید.

” آجر آنلاین به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش انواع آجر و آجر نما، قیمت آجر تیغه را به قیمت درب کارخانه ارائه می دهد. شما می توانید انواع آجر سفال را بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه جات آجر سفالی اصفهان، یزد، گرگان و… تهیه نمایید. خرید آجر سفال به صورت اینترنتی با قیمتی مناسب و کیفیت عالی از سایت آجر آنلاین به راحتی امکان پذیر است. ”

قیمت آجر سفالی و مصالح

- قیمت سیمان از ۴۸ هزار تومان تا ۹۸ هزار تومان می باشد که با توجه به اندازه کیسه ها و نوع سیمان ها این قیمت ها متفاوت است.

- قیمت گچ از ۳۷ هزار تومان تا ۱۵۸ هزار تومان در بازار موجود می باشد. مقدار کیسه های هر گچ باعث این نوسان قیمتی می باشد.

- از آنجایی که قیمت کاشی و سرامیک به طرح ها و ابعاد وابسته است و نوسانات زیادی دارد، در بررسی های بدست آمده قیمت حدودی این مصالح از ۸۶ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می باشد.

- بازه قیمت آجر لفتون قرمز، زرد و گلبهی در آجر آنلاین از ۳۹۰ تومان تا ۲۵۵۰ تومان می باشد. قیمت آجر بهمنی نیز با توجه به رنگ، ابعاد، کیفیت و... متفاوت می باشد.

برای مشاهده قیمت آجر لفتون اصفهان، تهران، مشهد و... در رنگ ها و ابعاد مختلف، کافیست روی لینک کلیک کنید تا به روز ترین قیمت های این آجر را مشاهده کنید.

قیمت آجر لفتون و سایر مصالح ساختمانی

“آجر لفتون (۱۰ سوراخ – بهمنی) یکی از پر کاربرد ترین مصالح در ساخت و ساز و نمای ساختمان است. در فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین (Ajoronline.com) قیمت آجر ۱۰ سوراخ یزد، تبریز، اصفهان، تهران و… بر اساس درب کارخانه محاسبه می شود. انواع مختلف این آجرها از جمله: آجر لفتون قرمز، زرد، گلبهی، درجه ۱ یا ۲ و آجرهای سه طرف نما و چهار طرف نما در این فروشگاه موجود بوده و به سراسر نقاط ایران ارسال می گردد. مشتریان گرامی آجر ده سوراخ می توانند جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس گیرند. (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱)

چرا قیمت آجر نما و مصالح ساختمانی انقدر نوسان دارد؟

یکی از دلایل نوسان قیمت آجر نمای ساختمان و سایر مصالح ساختمانی فصل فروش آنها می باشد. به طور مثال در فصل تابستان که تقاضای زیادی برای مصالح ساختمانی وجود دارد قیمت ها مناسب تر از فصل زمستان می باشد.

از دلایل نوسان قیمت آجر نسوز می توان به رنگ، ابعاد، شهر پروژه و میزان متراژ پروژه اشاره کرد. به طور مثال قیمت آجر نسوز نما مشکی گرانتر از آجر نسوز شاموتی و سایر رنگ های آن می باشد.

“آجر نسوز (Firebrick) به عنوان یکی از متنوع ترین انواع آجر نما در صنعت ساخت و ساز شناخته شده است. این تنوع را می توان در رنگ ها (قرمز انگلیسی، پرتقالی شاموتی، سفید، مشکی، و…) و همچنین در طرح های (ساده، کامل، کرکره ای، رستیک، تایل و…) این آجر دید. آجر آنلاین، به عنوان یکی از مراکز معتبر خرید آجر نسوز در تهران، اصفهان، مشهد و… این مصالح را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت سفارش انواع آجرنسوز نمای بیرونی و داخلی، باربیکیو، شومینه، کوره، کف فرش و… کافیست با کارشناسان فروش (۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱) تماس بگیرید. ”

نوسانات قیمت آجر نسوز نما

علت نوسان سایر مصالح ساختمانی می تواند نوسانات ارزی، دلالان و صادرات آنها باشد. اما از مهم ترین مواردی که منجر به نوسانات قیمت انواع آجر، سیمان، گچ و... شده است، تورم های بسیار زیاد داخل کشور است.

علت افزایش قیمت آجرنما در فصل زمستان

یکی از فصل هایی که در آن شاهد نوسان های زیادی در قیمت آجرنما می شویم، زمستان است. در این فصل به دلیل کمبود گاز و مصرف زیاد گاز در کوره های آجر پزی، قیمت آجر سفال، لفتون، نسوز و سایر انواع آجر نما افزایش یابد.

از آنجایی که در فصل زمستان قیمت آجر افزایش می یابد شما می توانید آجر موردنیاز خود را در کیفیت بالا و قیمت درب کارخانه خریداری نمایید. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه قرار دارد.

آجر قیمت مناسب از کجا بخریم؟

حضور واسطه ها در بازار مصالح ساختمانی باعث شده است تا قیمت آجر و مصالح ساختمانی نسبت به درب کارخانه بیشتر باشد. علاوه بر آن واسطه ها برای اینکه بتوانند سود بیشتری دریافت کنند، آجرهای بی کیفیت را خریداری کرده و آن را به قیمت بیشتری به مشتریان می فروشند.

خرید آجر قیمت مناسب

فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین (Ajoronline.com) دارای با کیفیت ترین انواع آجر نما و بنا در سراسر کشور به قیمت درب کارخانه می باشد. همچنین شما می توانید در این وب سایت، قیمت آجر نما و بنا را به تاریخ روز مشاهد کنید. کارشناسان فروش آجر آنلاین همواره آماده پاسخگویی شما در روزهای شنبه تا پنجشنبه (ساعت ۸ تا ۱۹) می باشند. برای تماس، خرید، کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت روز آجر سفال، لیست قیمت آجر ده سوراخ یا قیمت آجر نما نسوز کافیست روی لینک کلیک کنید و وارد سایت آجر آنلاین شوید.

جمع بندی

نوسانات ارزی بسیار و تورم شدیدی که در ایران وجود دارد باعث شده است صدمات زیادی بر صنایع مختلف به خصوص بازار مصالح ساختمانی، کوره های آجر پزی و در نهایت قیمت آجر وارد شود.

در این اوضاع حضور کلاهبرداران و افزایش قیمت آجر نما و مصالح ساختمانی نیز مزیدی بر علت شده است تا خرید و تقاضای محصولاتی مانند آجر کاهش پیدا کند. از آنجایی که فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین یکی از معتبرترین مراکز فروش آجر به قیمت درب کارخانه می باشد، حداقل در این فروشگاه می توانید به همراهی تیم پشتیبانی عالی آن، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      0 0
      واقعا قیمت آجر خیلی نوسان داره. من تو هر سایتی رفتم یا قیمت های آجر نوسان زیادی داشت یا اینکه به روز نبود
    • علی DE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      سلام. ممنون از محتواتون. اطلاعات و اخبار کامل و خوبی درباره مصالح ساختمانی و آجر دادین
    • سارا DE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      خیلی خوبه که علت افزایش قیمت آجر رو گفتین. من توی سایت آجر آنلاین لیست قیمت هارو دیدم خیلی به روز و دقیق بود. ممنون
    • alireza IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      نوسانات قیمت آجر توی همه ی فصل ها زیاده یا نه؟
    • فرحناز IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      ممنون از اطلاعات جامعی که درباره آجر در اختیارمون قرار دادین ??
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      متشکر از اطلاع رسانیتون در مورد قیمت های آجر . خیلی کمک کننده بود