۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
رفع دغدغه مسکن از شعار و روی کاغذ ماندن به هدفی عینی و ملموس تبدیل شود
نایب رییس اول مجلس:

رفع دغدغه مسکن از شعار و روی کاغذ ماندن به هدفی عینی و ملموس تبدیل شود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، معرفی فردی جوان، متخصص و دارای نگاهی راهبردی برای وزارتخانه استراتژیک راه و شهرسازی را اقدامی مبارک برای توفیق جهت حل مشکلات این بخش است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، با اشاره به معرفی دکتر مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به مجلس شوراس اسلامی، اظهار کرد: راهبرد نمایندگان در مجلس، کمک به حوزه مسکن و رفع موانع موجود جهت تحقق وعده ها و مطالبات در این راستاست. مسکن به عنوان یکی از کلیدی ترین بخش های اقتصادی کشور که لبه ارتباط مستقیم مردم با مجموعه حاکمیت نیز محسوب می شود، امروز نیاز به تزریق و احیای توان و نیرو دارد. از آنجا که ساماندهی این بخش جزو بخش های مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز هست، دولت بنا دارد با به کارگماری نیرویی جوان و دارای سوابق درخشان مدیریتی و افتخار فرزندی شهید، حرکتی جدی به این سمت و سو داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از معرفی فردی جوان، متخصص و دارای نگاهی راهبردی برای وزارتخانه استراتژیک راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در مجلس تلاش خود را برای تسهیل فرایندها جهت تحقق اهداف و برنامه های این وزارتخانه به کار خواهیم برد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است بحث های مختلفی در حوزه مسکن نیاز به اقدامات فوری و عاجل دارند. نوسازی بافت های فرسوده، کمک به توسعه و به سازی مسکن روستایی و اقداماتی در جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن که با راهکارهای فی مابین مجلس و دولت و البته بهره گیری از نگاه کارشناسان و متخصصان امر قابلیت تحقق دارد، از جمله این اقدامات است. نیاز است رفع دغدغه مسکن از شعار و روی کاغذ، عینی و ملموس شود. ما در این حوزه باید از افعال حال استفاده کنیم و به جای وعده می شود و خواهد شد، سخن از شد و انجام دادیم باشد.

نیکزاد با اشاره به ضرورت های غیر قابل اغماض برای رفع نیاز مردم به مسکن و تسهیل به دست آوردن سرپناه و البته رفع موانع برای توسعه خطوط ارتباطی در حوزه راه جهت تبدیل شدن به الگویی تراز در این زمینه، یادآور شد: تحقق این برنامه ها ضمن جدیت وزیر پیشنهادی و مجموعه وزاتخانه راه و شهرسازی، نیازمند عزمی ملی با نگاهی هم افزا و متناظر به همیاری همه قوا و دستگاه هاست.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد توسعه ای کشور، بنا بوده است ما خیلی پیش از اینها در حوزه های چهارگانه هوایی، ریلی، دریایی و زمینی تبدیل به هاب منطقه شده و مدلی برای سایرین باشیم خاطر نشان کرد: قطعا علی رغم همه سختی هایی که در این راستا وجود دارد، توسعه کریدورهای ارتباطی کشور به جهت ایفای نقش ژئوپلیتیک ایران عزیز در مناسبات منطقه ای از اولویت های مهم این وزارتخانه است. امروز حوزه راه با محورهای چهارگانه ای که اشاره شد، می توانند در تغییر مولفه های قدرت کشورها و مدل های دیپلماسی و نقش آفرینی آنها نقشی بی بدیل ایفا کنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: گزینه معرفی شده دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با نگاهی مبتنی بر کارنامه موفق ایشان، در صورت حمایت های دولت و مجلس توفیقات قابل قبولی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha