۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کاربرد اورانیوم ۶۰ درصد و سقف غنی سازی در ایران
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

کاربرد اورانیوم ۶۰ درصد و سقف غنی سازی در ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای تاکید کرد در صورت باقی ماندن تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران برنامه هسته‌ای خود را بدون محدودیت مورد نظر طرف‌های خارجی پیگیری می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی اظهار داشت: پس از تصویب قطعنامه در شورای حکام کشورما اقداماتی را در مواجهه با این حرکت سیاسی کشورهای غربی طراحی کرد از جمله تقویت توان غنی سازی و رسیدن به ظرفیت ۶۰ درصد و ما دو آبشار جدید را در فوردو و نطنز فعال کردیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی از سانتریفیوژ نسل جدید بهره گرفته و این اقدامات با حضور ناظران آژانس صورت گرفته و گزارش آن در اختیار آژانس بین المللی است، افزود: اقدامات کشورمان مورد تایید قرار گرفته؛ واقعیت این است که ما غنی‌سازی ۶۰ درصد را برای رسیدن به ماده مولیبدن که مورد استفاده در رادیو دارو است هدف گذاری کردیم و در حال ذخیره‌سازی نیاز داخلی هستیم.

وی بابیان اینکه توان هسته ای جمهوری اسلامی بدون وابستگی خارجی قابلیت ارتقا دارد گفت: غربی‌ها بدانند اگر طرف های خارجی به تعهدات خود پایبند نباشند ما نیز لزومی به اعمال محدودیت در برنامه هسته‌ای خود نمی‌بینیم، محدودیت در برنامه هسته‌ای به صورت موقت در چارچوب برجام پذیرفته شده بود در مقابل شرط رفع تحریم ها.

عموئی گفت: بدون رفع تحریم ها جمهوری اسلامی برنامه هسته ای خود را بدون محدودیت مورد نظر طرف خارجی پیگیری می‌کند. براساس قانون اقدام راهبردی تاکید شده در هر سطحی که نیاز صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان باشد سازمان انرژی هسته ای موظف به غنی‌سازی است.

کد خبر: ۱۹۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha