۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
عدم پرداخت یارانه حمل دلیل پرواز نکردن هواپیمای کارگو در مازندران است
در گفتگو با بازار؛

عدم پرداخت یارانه حمل دلیل پرواز نکردن هواپیمای کارگو در مازندران است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران مهمترین مانع در پرواز نکردن هواپیمای کارگرو برای صادرات هوایی مرکبات را پرداخت نشدن یارانه هزینه حمل و نقل ذکر کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رایزنی استاندار با سازمان هواپیمایی برای استقرار هواپیمای باری و کارگو در استان اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مانع برای پرواز کارگو، قیمت و هزینه حمل از طریق کارگو است.

وی با اظهار این که قرار است از طریق صمت یارانه و سوبسیدی برای انتقال هوایی مرکبات از طریق کارگو پرداخت شود، افزود: مهمترین مسئله در این زمینه یارانه و سوبسید به شمار می رود.

وی با بیان این که هزینه حمل از طریق کارگو یک تا دهم دلار از فرودگاه ساری خواهد بود، افزود: این قیمت با تولید چندان همخوانی ندارد و منتظر هستیم تا با پرداخت یارانه این مسئله را حل کنیم.

مهاجر با عنوان این که بار و مرکبات برای انتقال هوایی و صادرات از طریق هواپیما آماده است، گفت: قیمت تمام انتقال بار هوایی توان رقابت را از تولیدکننده خواهد گرفت و باید با پرداخت یارانه از تجار حمایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به استقرار هواپیمای باری برای صادرات هوایی مرکبات در فرودگاه ساری اشاره کرد و گفت: صادرات هوایی مرکبات یک ظرفیت مهم دربازرگانی محصول به شمار می رود و وزارت صمت باید جدیت بیشتری در پرداخت یارانه داشته باشد.

وی میزان تولید مرکبات را بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و افزود: محدودیتی برای صادرات مرکبات نداریم اما ظرفیت کارگو نیز محدود است هرچند می تواند فرایند صادرات را شتاب دهد.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یوسف IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      0 0
      سلام وقتی کارھای اولیہ مٹل یارانہ حمل ونقل و انجام نشدہ وباغ ھای زیادی شناسنامہ دار نشدہ چرا ھواپیمای کارگو در فرودگاہ ساری مستقر کردین ؟؟؟؟؟