۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
مسابقه برندها برای فروش آنلاین خودرو  در هند
در پی همه گیری کرونا ویروس اجرا شد

مسابقه برندها برای فروش آنلاین خودرو در هند

در پی بیماری کووید ۱۹ و اجبار بر خانه نشینی افراد، برخی از نمایندگی های خودرو، سیستم خرید خود را به صورت آنلاین راه اندازی و رقابتی جدی میان برندها در توسعه سیستم فروش آنلاین و تحویل در منزل را آغاز کرده اند.

فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار - سایت «فایننشال اکسپرس» در گزارشی نوشت: «با همه گیری کرونا ویروس، نمایندگیهای خودرو در هند همچون هیوندای، فولکس و اگن و بی ام دبلیو به صورت آنلاین خودرو را درب منازل تحویل مشتریان می دهند.

 با شیوع کرونا ویروس که باعث شده تا مردم در خانه ها بمانند، از طرفی  تغییر رفتار و الگوی مصرف کنندگان را بدنبال دارد؛   چنانچه  قصد خرید یک اتومبیل را داشته باشیم، نمی توانیم از یک نمایشگاه دیدن کنیم. ازا ین رو تولیدکنندگان خودرو با درک این مساله برآن شدند تا سامانه های دیجیتالی را برای خرید خودرو راه اندازی کنند و درنهایت درب منازل تحویل مشتریان دهند. که می توان به برخی از این نمایندگی ها همچون  سوزوکی، هیوندای، فولکس واگن، آئودی، بی ام دبلیو اشاره کرد که بازارهای آنلاین اتومبیل خود را معرفی کرده اند.

راه اندازی سیستم خرید آنلاین خودرو از تولید کنندگان مختلف در هند 

- ماروتی سوزوکی

ماروتی سوزوکی یک روش عملیاتی استاندارد را در همه جایگاه های فروش خود اعمال کرده و سیستم رزرو آنلاین خود را برای خرید وسایل نقلیه تقویت و همچنین ماروتی سوزوکی تحویل اتومبیل را به درب منازل آغاز کرده است. گفتنی است این شرکت در سراسر یک هزار و ۹۶۰ شهر کشور هند، حدود ۳ هزار و ۸۰ نمایندگی دارد.

- هوندا

هوندا اواخر ماه گذشته ابتکار عمل «Honda from Home» را راه اندازی کرد. این یک پلت فرم آنلاین است که یک راه حل خرید ماشین دیجیتال را ارائه می دهد. وب سایت این خودرو ساز این امکان را می دهد تا مشتریان با برنامه ریزی بتوانند خرید اتومبیل هوندا را در وب سایت رسمی تولید کننده در حالی که در خانه نشسته اند، رزرو کنند. هوندا اعلام کرد که این امکان می تواند بصورت شبانه روزی از هر مکان قابل دسترسی باشد و به زودی کل شبکه فروشندگان هوندا در هند را شامل می شود.

- هیوندای موتور هند 

در اوایل ماه آوریل، هیونای موتور هند اعلام کرد پلت فرم فروش آنلاین «برای خرید، کلیک کنید» را درهند توسعه داده است. این شرکت با داشتن بستر جدید، بیش از ۵۰۰ نمایندگی فروش در کشور را در اختیار دارد. در ژانویه سال ۲۰۲۰، هیوندای با چند نمایندگی از منطقه دهلی این پلتفرم را در مرحله آزمایشی راه اندازی کرده بود و همین موضوع اکنون در هند گسترش یافته است. این شرکت اعلام کرد کلیه مدل های آن از جمله مدل های کرتا و ورنا  که کاملاً جدید هستند در وب سایت یاد شده موجود است و بعنوان کانال فروش اضافی برای نمایندگی های هیوندای راه اندازی شده است.

- فولکس واگن

فولکس واگن از اواخر ماه گذشته دیجیتالی شدن نمونه کارهایش از جمله  فروش و خدمات خود را اعلام کرد و به مشتریان این امکان را می دهد که مدل فولکس واگن مورد علاقه خود از خانه، انتخاب کنند. فولکس واگن هند در این فرآیند ۱۳۷ خدمات فروش و ۱۱۶ امکان خدمات لمسی خود را ادغام کرده است و به این ترتیب امکان رزرو آنلاین را فراهم کرده است. برای رزرو کالای خودرو یا خدمات، مشتریان می توانند به وب سایت فولکس واگن هند مراجعه کرده و طیف وسیعی از مدل های موجود در صفحه را مرور کنند، جزئیات محصول و اطلاعات مربوط به قیمت گذاری را مشاهده کنند.

تولید کنندگان خودروهای لوکس همراه با سامانه های معاملات آنلاین 
- مرسدس بنز

مرسدس بنز هند با امکان Merc From Home سامانه آنلاین را راه اندازی کرده است. به طوریکه تمام نمایندگی های مرسدس بنز در هند با این عملیات آنلاین همگام هستند. در صورت نیاز به کمک، نماینده فروش مرسدس بنز مشتریان را در مورد مشخصات و سایر مراحل راهنمایی می کند.

- بی ام دبلیو

بی ام دبلیو هند در ماه آوریل رزرو آنلاین اتومبیل های خود را آغاز کرده است. برنامه ای با عنوان Contactless Experience به شما امکان می دهد خودروهای جدید و همچنین استفاده شده را بصورت آنلاین بررسی کنید. در عین حال، مشتریان می توانند وسایل نقلیه خود را درب منزل تحویل بگیرند. وسیله نقلیه پس از یک فرایند ضد عفونی کامل تحویل داده و اسناد وسایل نقلیه در یک پاکت ضدعفونی شده ارائه می شود.

- آئودی

در همین راستا، آئودی هند همچنین پلت فرم فروش دیجیتالی شده جدید خود را راه اندازی کرده است که از جدیدترین شکل فناوری واقعیت افزوده استفاده می کند. این دستگاه دارای یک ویژوالایزر کامل با گردش ۳۶۰ درجه محصول را در اختیار دارد و مشتریان می توانند مدل مورد نظر خود را از وب سایت آئودی هند رزرو کنند. علاوه بر این، مشتریان می توانند خودرو را انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند. در عین حال که قصد دارد به زودی پورتال پرداخت آنلاین را هم معرفی کند.»

کد خبر: ۱۹٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha