۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
بارش برف در محورهای استان سمنان | هیچ راهی بسته نیست
گزارش خبری بازار؛

بارش برف در محورهای استان سمنان | هیچ راهی بسته نیست

سمنان- همزمان با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان، در تمام محورهای مرتفع این استان به خصوص گردنه‌ها، شاهد بارش برف هستیم اما هیچ راهی تاکنون مسدود نشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بارش برف در پی استقرار سامانه کم فشار بارش زا از شب گذشته در استان سمنان باعث بارش برف و باران در نقاط مختلف دیار قومس شده است. بارش برف به خصوص در ارتفاعات سبب لغزندگی معابر شده و راهداران در تلاش هستند تا مسیرها را مسدود نشود.

به گفته مدیرکل راهداری استان سمنان از شب گذشته تا کنون ۱۰ تن شن و نمک در ۲۰ کیلومتر مسیرهای برف گیر استان سمنان پاشیده شده تا از لغزندگی راه ها کاسته شود.

احسان منصور کیایی در گفتگو با بازار ضمن اشاره به استقرار هفت اکیپ راهداری در محورهای مرتفع استان سمنان بیان کرد: هم اکنون هیچ راهی مسدود نیست اما از مردم می خواهیم به دلیل لغزندگی و بارش ها، حدالامکان از تردد در محورها پرهیز یا راه های جایگزین را انتخاب کنند.

وی همچنین گفت: در عملیات برف روبی دیشب بیش‌از ۲۰ کیلومتر از محورهای درگیر بارش، برف روبی شده و در راستای یخ زدایی محورهای مواصلاتی بالغ بر ۱۰ تن شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است که با اجرای این عملیات از مسدود شدن محورها جلوگیری شد.

پلیس راه نیز اعلام کرده که استفاده از زنجیر چرخ در تمام راه های مرتفع استان سمنان الزامی است و از تردد خودروها بدون تجهیزات ایمنی فصل زمستان خود داری خواهد شد.

شب گذشته در مهدی شهر، فولاد محله، دیباج، شاهرود، مجن، بسطام و رضوان شاهد بارش برف و باران بودیم و کاهش دید و مه آلودگی از صبح امروز سبب بروز مخاطرات در جاده های استان سمنان شده است.

۶۰ مامور در قالب هفت اکیپ راهداری هم اکنون در محورهای کوهستانی استان سمنان حضور داشته و به مردم خدمات می دهند.

به گفته مسئولان هواشناسی وضعیت نامساعد جوی در محورهای کوهستانی استان سمنان امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت و از شامگاه سه شنبه به مرور شاهد کاهش ابرها و خروج سامانه کم فشار بارشی از استان خواهیم بود.

مشکل بعد اما اینجا است که از امروز دمای هوا نیز در محورهای کوهستانی استان سمنان به صفر نزدیک و بعضاً حتی از آن عبور هم می کند که باعث می شود تا سطح راه ها بسیار لغزنده شود لذا از مسافران خواسته شده تا در صورتی که سفر ضروری ندارند، از حضور در جاده ها پرهیز کنند.

کد خبر: ۱۹۱٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha