۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
پرونده صاحب کارخانه «کیوان» همدان به کمیسیون اصل ۹۰ رفت
نماینده مردم همدان در مجلس:

پرونده صاحب کارخانه «کیوان» همدان به کمیسیون اصل ۹۰ رفت

همدان-نماینده مردم همدان در مجلس به واگذاری کارخانه کیوان همدان به بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: پرونده صاحب کارخانه کیوان به کمیسیون اصل ۹۰ رفته ضمن اینکه این فرد ۲۴ شرکت در کشور دارد که همه تعطیلند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار همدان با اشاره به معضل بیکاری در همدان، عنوان کرد: بیکاری دغدغه شبانه روزی ما شده چراکه جوان همدانی آواره تهران می‌شود تا کاری پیدا کند ضمن اینکه یکی از دلایل پیری شهر همدان مهاجرت جوانان است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به اشتغال در همدان وجود دارد، بیان کرد: اشتغال نیاز به سرمایه‌گذار دارد و برای جذب سرمایه گذار باید امور را تسهیل کرد و نباید برای کسب و کارها پیچ و خم ایجاد کنیم.

یکی از واحدهای تولیدی همدان دارای ۷۰۰ نفر نیروی کار است اما محیط زیست از فعالیت آن ایراد آلایندگی گرفته است

فلاحی با بیان اینکه یکی از واحدهای تولیدی همدان دارای ۷۰۰ نفر نیروی کار است اما محیط زیست از فعالیت آن ایراد آلایندگی گرفته، به واگذاری کارخانه کیوان همدان به بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: پرونده صاحب کارخانه کیوان در کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته ضمن اینکه این فرد ۲۴ شرکت در کشور دارد که همه تعطیل هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: صاحب کارخانه کیوان همدان ۳۰ هزار میلیارد به بنیاد ۱۵ خرداد بدهکار بوده و ۱۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی و گردش حساب شش ماهه اول ۱۶۰۰ میلیاردی دارد و با ۷۰۰ نفر کارگر کارخانه را تعطیل کرده است.

فلاحی با تأکید بر کار جهادی اظهار کرد: اگر دولت در یک سال گذشته رشد اقتصادی و افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی داشته و توانسته کرونا را حل کند پس می‌تواند بازار را هم کنترل کند.

فلاحی با اشاره به اینکه مدیریت ارز ترجیهی باید اصلاح می شد اما کی و چگونه؟ ادامه داد: دولت باید زمانی که مجلس می‌گفت این کار را انجام می‌داد به طوریکه باید صبر می‌کرد تا زیرساخت‌ها فراهم می‌شد.

وی عنوان کرد: دولت اصلاح ارز ترجیهی را انجام داده و ارز ترجیهی را حذف نکرده اما هم چوب را خورد هم پیاز را به طوری که یارانه می‌دهد و بازار هم بهم ریخته است.

کد خبر: ۱۹۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha