۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
ضرورت برندسازی برای برخی تولیدات آذربایجان غربی/ بازارهای هدف به درستی شناسایی شوند
معاون استاندار آذربایجان غربی:

ضرورت برندسازی برای برخی تولیدات آذربایجان غربی/ بازارهای هدف به درستی شناسایی شوند

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت برندسازی برای برخی تولیدات استان همچون سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در محل استانداری آذربایجان غربی گفت: در دوران کرونا شاهد تغییر معادلات اقتصادی حاکم بر جهان خواهیم بود که در این راستا باید نسبت به شناسایی و توجه به بازارهای هدف به خصوص استفاده از تجارت ترکیبی اوراسیا اقدام شود.

وی با اشاره به برنامه های استان برای سال جهش تولید نیز گفت: برندسازی و تجاری سازی در اولویت برنامه های اقتصادی استان خواهد بود که برای برخی محصولات خاص استان همچون سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی باید به فکر برندسازی بود.

شهدی بر لزوم استفاده از بازار سرمایه و بازار پولی برای تامین مالی تاکید کرد و گفت:باید از امتیازات و مزایای این بازار برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان آذربایجان غربی در ادامه جلسه بر استقلال راه آهن استان از آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: این امر یکی از مصوبات این جلسه است که باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

تشکیل و اجرایی کردن برنامه عملیاتی برای تجارت فرامرزی و بررسی وضعیت، اصلاح روش ها و زیر ساخت صادراتی با بازبینی وضعیت بازارچه ها و گمرکات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، برگزاری جلسات برای بررسی مسایل و مشکلات زیرساختهای صادراتی در بازارچه ها و گمرکات از دیگر مواردی بود که شهدی در این جلسه به آن تاکید کرد.

وی افزود: باید به بحث گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در استان از جمله توریسم درمانی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم، بوم گردی توجه شود و جزو برنامه های توسعه اقتصادی استان طرح ریزی و عملیاتی شوند.

کد خبر: ۱۹٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha