۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
طرح رایگان شرکت گاز برای بهسازی موتور خانه‌های قدیمی

طرح رایگان شرکت گاز برای بهسازی موتور خانه‌های قدیمی

کارشناس مدیریت بهینه سازی مصرف گاز استان تهران از طرح رایگان شرکت گاز برای بهسازی موتور خانه‌های قدیمی مشترکان خبر داد.

به گزارش بازار، نسیم صفری با بیان اینکه موتور خانه های قدیمی یکی از نقاط مهم در ساختمانهای مسکونی است که موجب هدر رفت انرژی و افزایش سوخت می شود، گفت :با توجه به ناترازی گاز کشور و ارزندگی سرمایه گذاری در بهسازی موتورخانه ها در مقایسه با مسئله تامین سوخت آنها، شرکت گاز طرحی رایگان برای بهسازی موتورخانه های ساختمانهای مسکونی اجرا می کند.

به گفته صفری این طرح شامل عایق کاری تاسیسات موتور خانه، تنظیم مشعل، نصب روسوب گیری می باشد و انتظار داریم با اجرای این طرح حدود ۲۰تا ۳۰ درصد در اتلاف انرژی و مصرف سوخت صرفه جویی شود.

کارشناس مدیریت بهینه سازی مصرف گاز استان تهران تصریح کرد، از مزایای این طرح نو سازی موتورخانه های منازل مسکونی، کاهش حرارت و صدای موتورخانه ها است زیرا با نوسازی موتور خانه قدیمی، گرمای داخل آنها که در حال حاضر بین ۶۵ تا ۷۰ درجه است به ۲۰ درجه کاهش می یابد.

در همین چارچوب محمد امانی مدیر بهینه سازی مصرف گاز استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : در تهران در حال حاضر ۹۰ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می شود و در صورت کاهش یک درجه دما، ۳ تا ۵ میلیون متر مکعب بر مصرف افزوده می شود.

به گفته امانی، مطابق آمارها، مشترکان تهرانی که در اقلیم سوم واقع شده اند سالانه حدود ۲ هزار متر مکعب گاز مصرف می کنند که ۱۲۰۰ متر مکعب آن در روزهای سرد سال مصرف می شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha