۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
آینده پژوهی مشاغل در مازندران ضروری است
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران:

آینده پژوهی مشاغل در مازندران ضروری است

ساری - مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران، آینده پژوهی مشاغل استان را نیاز مهم و ضروری برشمرد و گفت: نیمی از مشاغل استان چند سال آینده جزو مشاغل فرسوده محسوب می شوند.

سید حسین درویشی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آینده پژوهی نیاز مشاغل در استان به شمار می رود، افزود: به دلیل پیشرفت دانش و تکنولوژی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مشاغل موجود ظرف چند سال آینده فرسوده به حساب می آیند.

وی افزود: با توجه به فرسوده شدن مشاغل باید برای مشاغل جدید و متناسب با نیاز روز جامعه در استان برنامه ریزی شود و از سوی دیگر افزایش سطح مهارت افزایی و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز در منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه دریا و دریانوردی، گردشگری، صنعت و کشاورزی که جزو اولویت های استان محسوب می شود باید در تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآزموده نقش آفرینی کنیم و ترویج فرهنگ کار و مهارت را توسعه دهیم.

درویشی با اشاره به تفاهمنامه های منعقدشده با دستگاه های مختلف اجرایی در استان یادآور شد: در حال حاضر دستگاه های اجرایی با بحث مهارت بیگانه نیستند و برای توسعه شورای مهارت باید دستگاه های اجرایی مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران خواستار رعایت قوانین صنفی و مهارت در دستگاه های اجرایی شد و گفت: مشارکت برای شناسایی مشاغل جدید و تدوین استانداردهای جدید و بین المللی، نیازسنجی و آینده پژوهی آموزش های مهارتی نیز امری مهم و الزامی است.

کد خبر: ۱۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha