۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
درگیری های منطقه ای به فروش تسلیحات و مشاغل ایالات متحده آمریکا کمک می کند

درگیری های منطقه ای به فروش تسلیحات و مشاغل ایالات متحده آمریکا کمک می کند

آمریکا از صادرات تسلیحات به عنوان ابزاری نه تنها برای تحکیم اتحادهای استراتژیک خود، بلکه برای تثبیت و توسعه موقعیت مسلط خود در بازار بین المللی تسلیحات و در عین حال تقویت اقتصاد خود استفاده می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: «دینگ باند» در طی مقاله ای که در شورای آتلانتیک منتشر شد نوشت:، ایالات متحده آمریکا قصد ندارد از کمک نظامی به اوکراین چشم پوشی کند، زیرا این امر منجر به فروپاشی سیستم استراتژیک ایالات متحده می شود. این یک واقعیت تلخ است - درگیری بیشتر به مشاغل بیشتر آمریکایی ترجمه می شود. مشاغل بیشتر در آمریکا به معنای امید کمتر برای صلح در سراسر جهان است.

ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

هفته گذشته، شورای روابط خارجی مجموعه‌ای از نمودارها را معرفی کرد که حمایت بین‌المللی از اوکراین در برابر روسیه را نشان می‌داد. این نمودارها به طور دقیق کمک های بی سابقه ای را که کشورهای توسعه یافته به اوکراین سرازیر کرده اند، نشان می دهد. در صدر جدول کمک ایالات متحده آمریکا به اوکراین کمتر از کمک های هر کشور دیگری است، با رقم خیره کننده ۷۴.۳ میلیارد دلار که بیش از ۴۶.۳ میلیارد دلار آن برای کمک های نظامی در نظر گرفته شده است. ائتلاف جهانی پشت سر اوکراین بیش از ۴۰ کشور را شامل می شود که اکثر آنها اعضای ناتو و متحدان نظامی ایالات متحده هستند.

سوال اکنون اینجاست که آمریکا از کجا بودجه لازم برای حمایت از اوکراین را به دست می آورد؟ جنگ روسیه و اوکراین باعث مسابقه تسلیحاتی بی سابقه در میان کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای عضو ناتو شده است. همانطور که آنها زرادخانه های خود را خالی می کنند، نیاز مبرمی برای دوباره پر کردن آن وجود دارد. باید گفت متحدان ایالات متحده آمریکا مانند لهستان، ژاپن، کره جنوبی و جزیره تایوان به حامیان اصلی تسلیحات آمریکایی تبدیل شده اند.

در سطح جهانی تنش ها در بسیاری از مناطق در حال افزایش است که عمدتاً به این دلیل است که ایالات متحده فرصت های بازار بی سابقه ای را برای صادرات تسلیحات آمریکایی ایجاد کرده است

در سطح جهانی تنش ها در بسیاری از مناطق در حال افزایش است که عمدتاً به این دلیل است که ایالات متحده فرصت های بازار بی سابقه ای را برای صادرات تسلیحات آمریکایی ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۳، دولت ایالات متحده آمریکا فروش ۸۱ میلیارد دلاری تسلیحات را تسهیل کرد که در مقایسه با ۵۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، ۵۶ درصد افزایش داشت. ایالات متحده آمریکا هنر تهیه تسلیحات با یک دست و فروش آنها با دست دیگر را به کمال رسانده و در عین حال سیستم گسترده اتحادهای استراتژیک خود را حفظ کرده است.

فراتر از دستاوردهای مالی، صادرات تسلیحات نقش مهمی در افزایش اشتغال آمریکا ایفا می کند که دغدغه ای همیشگی برای روسای جمهور منتخب است. با تجهیز مجدد متحدان اروپایی و حمایت از تلاش های نظامی اوکراین، صنعت دفاعی ایالات متحده و بخش های مرتبط با آن شاهد افزایش قابل توجهی در اشتغال و تحریک اقتصاد ایالات متحده آمریکاهستند.

امروزه صنعت هوافضا و دفاع از بیش از ۲.۱ میلیون شغل در سراسر ایالات متحده پشتیبانی می کند، از مهندسان با مهارت بالا گرفته تا کارگران خط مونتاژ و از پرسنل تحقیق و توسعه گرفته تا پشتیبانی اداری. صنایع دفاعی نیز فرصت های شغلی غیرمستقیم زیادی ایجاد می کند. این مهم تضمین می کند که کارگران دفاعی با درآمد خوب به اقتصادهای محلی کمک می کنند و منجر به ایجاد شغل در بخش خدمات مانند خرده فروشی، غذاخوری و املاک و مستغلات می شود.

ایالات متحده آمریکا از صادرات تسلیحات به عنوان ابزاری نه تنها برای تحکیم و گسترش اتحادهای استراتژیک خود، بلکه برای تثبیت و توسعه موقعیت مسلط خود در بازار بین المللی تسلیحات و در عین حال تقویت اقتصاد خود استفاده کرده است

علاوه بر این بخش کانونی مرکز تحقیق و توسعه، انتقال و تجاری‌سازی نوآوری‌های فناوری را تسهیل می‌کند و فرصت‌های شغلی را بیشتر می‌کند. بسیاری از فناوری‌های نظامی مانند اینترنت، جی‌پی‌اس و هواپیماهای بدون سرنشین، کاربردهای غیرنظامی پیدا کرده‌اند که این مهم را نشان می‌دهد. از اوایل سال ۲۰۲۳ بخش تولید تسلیحات ایالات متحده آمریکا حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر را استخدام کرده است. اگر بخش قابل توجهی از مشاغل صنایع دفاعی به عنوان بخشی از تولید در نظر گرفته شود، سهم آنها قابل توجه است.

ایالات متحده آمریکا از صادرات تسلیحات به عنوان ابزاری نه تنها برای تحکیم و گسترش اتحادهای استراتژیک خود، بلکه برای تثبیت و توسعه موقعیت مسلط خود در بازار بین المللی تسلیحات و در عین حال تقویت اقتصاد خود استفاده کرده است. از یک سو، فروش تسلیحات به یک جزء کلیدی از استراتژی جهانی ایالات متحده تبدیل شده است. در حالی که از سوی دیگر آنها به عنوان ستون مهم امپراتوری ایالات متحده عمل می کنند. این رکن عمیقاً با اشتغال مردم عادی آمریکایی در هم آمیخته و به راحتی نمی توان آن را از هم جدا کرد. این مهم کلید درک ما از روابط بین الملل و تصویر بزرگ دنیای امروز است. اینکه استراتژی جهانی ایالات متحده چگونه و به کجا می رود، همواره با تولید، توسعه و فروش تسلیحات مرتبط است.

یکی از تفاوت‌های فروش تسلیحات ایالات متحده با سایر قدرت‌های بزرگ این است که فروش تسلیحات ایالات متحده آمریکا دارای اهداف خصمانه بوده و در خدمت منافع این کشور در مبارزه با اهداف متخاصم استراتژیک است. از این منظر، ایالات متحده آمریکا قصد ندارد از کمک نظامی به اوکراین چشم پوشی کند، زیرا این امر منجر به فروپاشی سیستم استراتژیک ایالات متحده می شود. این یک واقعیت تلخ است - درگیری بیشتر به مشاغل بیشتر آمریکایی ترجمه می شود. مشاغل بیشتر در آمریکا به معنای امید کمتر برای صلح در سراسر جهان است. این پیوند عجیب حقیقت آشکار زمانه ماست.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha