۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ارائه خدمات ویژه برای افراد دارای معلولیت از راهبردهای اساسی وزارت رفاه است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ارائه خدمات ویژه برای افراد دارای معلولیت از راهبردهای اساسی وزارت رفاه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارائه خدمات ویژه برای افراد دارای معلولیت از جمله مناسب‌سازی شغلی، هوشمندسازی و الکترونیکی‌کردن خدمات سازمان بهزیستی را راهبردهای اساسی وزارت تعاون عنوان کرد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در آئین بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: خدمات و اقدامات در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی برای معلولان و توان‌یابان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اصول ۳، ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی، افزود: خوشبختانه با دستور و توصیه های موکدرئیس‌جمهور اقدامات بسیار شایسته‌ای در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است. توصیه‌هایی که در راستای خدمت متواضعانه به آحاد مختلف مردم به ویژه توان‌یابان و معلولان بوده و آویزه گوش ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه راهبردهای ویژه‌ای را برای حمایت از جامعه معلولان و توان‌یابان تدوین کردیم که به فضل الهی محقق خواهد شد، افزود: تلاش‌های همه‌جانبه با هدف تحقق عدالت و احیای حقوق توان‌یابان و معلولان از مسیر گسترده‌شدن حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی، افزایش توانمندی معلولان با آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، تأکید بر اشتغال معلولان در بخش‌های تولیدی، خدماتی و اداری، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و بسیج همگانی مسئولیت اجتماعی آن‌ها برای جذب مشارکت و خدمات مطلوب و حل مسلئه مسکن جامعه معلولان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: مساعدت و تمرکز بر روی آسیب‌های اجتماعی از جمله پیشگیری و درمان اعتیاد، توجه به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودکان کارِ خیابانی از جمله وظایف و تکالیفی است که در دستور کار وزارتخانه و سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

مرتضوی تأمین مسکن برای جامعه معلولان و توان‌یابان را از برنامه‌های بسیار موفق سازمان بهزیستی کشور دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه شفافیت پنجره واحد خدمات بهزیستی، فراگیری و اثربخشی خدمات و نوآوری‌های اجتماعی مبتنی بر علوم دانش‌بنیان، تمرکز بر پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی، افزایش پوشش‌های بیمه‌ای خدمات‌گیرندگان و بسترسازی جهت اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، به‌روزرسانی پشت‌نوبتی خدمات مشمولین و مستمری‌بگیران و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی جامعه هدف از طریق تشکیل گروه‌های استعدادیابی، بدنه‌سازی اجتماعی و مردمی‌سازی بهزیستی برای مقابله و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها و تقویت رویکردهای اجتماع‌محور، محوری‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در وزارت رفاه است.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تنهای اول IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      باسلام واقعا خیلی هوای معلولینو دارن دختر من دوساله که تو شبانه روزیه الان دو روزه اوردیمش مرخصی دستاشو بستن به تخت تمام مچ دستش زخم شده و تاول زده خیلی اگه کسی میتونه کمکی بهم بکنه با من تماس بگیره بینم تکلیف ما چی میشه به خودشونم گفتم میگن ناراحتی بیا ببر خودت نگهداریش کن اخه اگه میتونستم در توانم بود خودم ازش نگهداری میکردم نیازی به گفتن کسی نبود من فرستادمش که چیزی یاد بگیره و اذیتم نشه ولی حالا میبینم اونجا زجرشون میدن متاسفانه ???۰۹۹۴۵۵۰۰۵۲۱