۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
صادرات ۱۲ میلیون دلاری در ۸ ماه از بازارچه میلک
رئیس کل گمرک خبر داد

صادرات ۱۲ میلیون دلاری در ۸ ماه از بازارچه میلک

رییس کل گمرک اعلام کرد: بازارچه میلک در ۸ ماهه سال جاری ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته که رتبه اول را در بازارچه‌های استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، ‌علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک یادآور شد: ۳۱ بازارچه مرزی در کشور داریم ۷ بازارچه که مربوط به استان سیستان و بلوچستان است به طور مشخص بازارچه میلک در ۸ ماهه سال جاری ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته که رتبه اول را در بازارچه‌های استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره پیگیری و اجرای طرح رزاق برای ساماندهی خروج سوخت گفت: در این مورد بازدیدی از بخش مخازن در بازارچه میلک انجام دادیم و امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه واردات و صادرات بدون نیاز به اظهار گمرکی به ارزش ۴۰۰ دلار در اجرای این طرح نیز تسریع شود.

وی درباره استقرار ایکس ری در گمرکات نیز با اشاره به انجام مذاکرات با یک شرکت دانش بنیان جدید داخلی اظهار امیدواری کرد که با نهایی شدن مذاکرات ساخت ایکس ری ها، ۸ تا ۹ ماه آینده به سرانجام برسد.

وی از بخش خصوصی خواست تا در این زمینه مشارکت کنند. معاون وزیر اقتصاد از اجرای معافیت ۴۰۰ دلاری برای روند تجاری در مرز پیشین استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گمرک آمادگی دارد به محض اعلام کمیته ماده ۱۲ اجرای این معافیت را در مرز میلک هم اجرا کند.

مقدسی به برخی دیگر از مطالبات فعالان اقتصادی این استان اشاره کرد و افزود: در تعهدات ارزی حاصل از صادرات پیله وران از آنجا که موجب بی رونقی بازارچه‌های مرزی می‌شود، بخشش این تعهدات از بانک مرکزی پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha