۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی گلستان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی گلستان امسال در دستور کار قرار دارد.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی گلستان یکی از نیازمندی‌های استان است که در سال‌های گذشته مصوب شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از صادرات صنایع دستی به شکل چمدانی انجام می‌شود و آمار دقیقی از میزان صادرات در دست نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: ایجاد پایانه تخصصی صنایع دستی استان در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گلستان به تصویب رسیده اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار هنرمندان در ۸۰ رشته مختلف صنایع دستی در استان فعال هستند و به دلیل تنوع بالای تولیدات امکان صادرات وجود دارد؛ ادامه داد: راه‌اندازی این پایانه در سالجاری در دستو کار قرار دارد و به زودی نشست مشترک با گمرک برای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

تجری با تأکید بر اینکه راه‌اندازی پایانه تخصصی یکی از نیازهای اساسی استان است، خاطرنشان کرد: در این جلسه به طور شفاف و قطعی در خصوص نیازهای استان برای راه‌اندازی پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی و یا دلایل اتفاق نیفتادن آن تاکنون بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر: ۱۹٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha