۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
شرایط پلاک گذاری کامیون و کشنده های وارداتی تعیین شد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرایط پلاک گذاری کامیون و کشنده های وارداتی تعیین شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه دو سال از واردات ۱۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده می‌گذرد اما این خودروها هنوز شماره گذاری نشده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری با اشاره به تصویب لایحه اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره سازوکار اسقاط خودرو، گفت: براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو به ازای شماره‌گذاری هر ۴ خودروی تولیدی، یک خودرو باید اسقاط شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس لایحه مذکور و تصمیم امروز مجلس مکانیزم پیش‌بینی شده در ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو باید اجرایی شود اما در صورتی که گواهی اسقاط به میزان کافی وجود نداشته باشد، می‌توان با پرداخت ۱.۵ درصد از قیمت خودروی تولیدی، خودرو را شماره‌گذاری کرد.

وی اضافه کرد: در نشست امروز نمایندگان توجه ویژه‌ای به رفع مشکل کامیون‌داران و دارندگان کشنده‌ها و کامیونت‌ها داشتند، ۱۵ هزار دستگاه از این خودروها وارد کشور شده اما با وجود اینکه دو سال از واردات آن‌ها می‌گذرد اما هنوز شماره گذاری نشده‌اند که این مشکل نیز امروز رفع شد و مقرر شد این افراد نیز با پرداخت مبلغ ۵ درصد از قیمت خودروهای وارداتی پلاک گذاری شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مبالغی که به ازای اسقاط خودروها به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌شود، صرف اسقاط می‌شود اما نکته مهم در این زمینه تعیین اولویت اسقاط است به این معنا که دستگاه‌هایی مانند موتور سیکلت و توجه به حوزه حمل و نقل در اولویت هستند.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منصور GB ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      5 0
      سلام دوستان برای شماره گذاری باید طرف کارت هوشمند راننده و سابقه جاده هم داشته باشه من دوتا دارم ولی کارت هوشمند ندارم ایا می شه مال سایر راننده ها رو خرید.
    • محمد رضا شعبانی نژاد IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      من رنوتی دارم کی پلاک میشن
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      سلام‌ من‌ ماشین‌ ۳۰سال‌ کارکرددارم‌ تکلیف‌ ماچی‌ میشه‌ ممکنه‌