۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
 خسارت کشاورزان گلستانی از آفت سویا | کشت محصول به صرفه نیست
یک کشاورز گلستانی:

خسارت کشاورزان گلستانی از آفت سویا | کشت محصول به صرفه نیست

گرگان- جبلی، یک کشاورز گلستانی از خسارت چند ساله عارضه اختلال در غلاف بندی سویا در اراضی کشاورزی و خسارت های ناشی از آن خبر داد و گفت: کشت سویا دیگر برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

محمد جبلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بذرسویا را کیلویی ۴۰ هزار تومان تهیه کرده و بیش از پنج بار برای مبارزه با عارضه اختلال در غلاف بندی سویا از سهم استفاده کرده ام با اینحال متاسفانه محصول امسال هم به این بیماری مبتلا شد.

این کشاورز گلستانی افزود: برای چندمین سال متوالی است که مشکل غلاف بندی سویا داریم و از سم پاشی هم خسته شدیم انگار سم ها تاثیری برای مقابله با این آفت ندارند.

وی با تاکید بر این نکته که جای مسئولان جهاد کشاورزی پشت میز نیست، ادامه داد: باید مدیران جهاد کشاورزی استان به مزارع کشاورزی بیایند و مشکلات کشاورزان از از نزدیک مشاهده و آن را به وضوح لمس کنند.

او با بیان این مطلب که مشکل از بذر است اما سم ها هم از کیفیت لازم برخوردار نیستند، می افزاید: بیمه کشاورزی هم رقم بسیار ناچیزی برای جبران خسارت در نظر گرفته است.

این سویاکار گلستانی اضافه کرد: برای کشت سویای امسال مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کردم که بیمه کشاورزی تنها به پرداخت شش میلیون تومان خسارت بسنده کرد.

او با بیان اینکه کشت شالی به صرفه تر است، می افزاید: اگر دو هکتار از زمین هایم را شالی بکارم نیاز معیشت خانواده ام تامین می شود بنابراین به نظر می رسد که کشت سویا دیگر برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha