۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
عبور از کشاورزی سنتی به مدرن در سیستان و بلوچستان

عبور از کشاورزی سنتی به مدرن در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از عبور کشاورزی سنتی به مدرن در این استان خبر داد و گفت: تا کنون۳۳شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، بهزاد شهرکی اظهار داشت: اهمیت امنیت غذایی، اجرای طرح الگوی کشت، تجاری‌ سازی محصولات کشاورزی وعبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن باعث می شود که ورود و نفوذ دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی جزو اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین قرار گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فن آور می توانند در بخش هایی نظیر توسعه صنایع بسته‌ بندی، تولید محصولات ارگانیک و تولید محصولات اساسی و استراتژیک ( گندم، کلزا و دانه های روغنی) ورود کنند.

شهرکی افزود: در حوزه شرکتهای دانش بنیان و فن آور بخش کشاورزی استان تعداد ۳۳ شرکت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: این شرکتها طرح هایی را جهت اجرایی شدن پیشنهاد داده اند که پس از بررسی اولیه طرح های ارسالی، تعداد ۷ پروژه با زمینه فعالیت در بخشهای ( سیستم کنترل و نظارت اتوماتیک در سالنهای پرورش و گلخانه ها، دستگاه فرآوری و بسته بندی چای ترش، گرده افشانی و سم پاشی نخیلات با پهباد، سیستمهای آکواپونیک در استخر های پرورش آبزیان) دارای قابلیت بررسی و در صورت تایید نهایی مورد استفاده در عرصه‌های تولیدی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha